30 martie 2010

Ciorba de praz cu cartofi

Ciorba asta am facut-o de pofta…de cand vroiam o ciorba de praz cu zeama de varza, dar cum eu nu pun varza pentru iarna… Multumesc d-nei Monica, care mi-a potolit pofta, moarea e chiar reusita si nu foarte sarata !

IMG_3268

Reteta: 1 morcov taiat cubulete

1 radacina telina

1 ardei gras rosu

1 radacina patrunjel

3 fire praz taiate rondele

5 cartofi

vegeta de casa sau bio

zeama de varza 1 litru + 2 l apa fierbinte

marar si patrunjel

Preparare: Punem 2-3 l apa la fiert.

Separat, intr-o alta oala, calim prazul cu 2 linguri ulei si 1/2 cana apa calda pana se inmoaie bine. Adaugam morcovul si celelalte radacini taiate cubulete, ardeiul si cartofii taiati cuburi mai mari. Dupa ce le-am calit suficient ( pana cand devin moi), adaugam apa fierbinte si lasam sa dea in clocot. Potrivim de vegeta, dar nu prea mult daca aceasta contine sare, zeama de varza fiind si ea totusi sarata. Dupa ce s-au fiert legumele adaugam usor zeama de varza, aceasta fiind la temperatura camerei. Mai lasam putin sa dea in clocot si gata…adaugam verdeata tocata marunt, mararul fiind obligatoriu.

4 comentarii:

Ina spunea...

Hei scumpa mea... >:D< Ma gandesc la tine sa stii.

Nu am mai auzit despre o astfel de ciorba insa te cred pe cuvant ca e buna. Mi-ai dat idee pentru mancarea de weekend! Te imbratisez cu drag!

Catalina spunea...

Eiii...draga mea Ina, esti asa de dulcica, chiar ma gandeam sa-ti scriu azi, insa n-am prea avut timp.Poate maine sau poimaine, oricum iti scriu pana vineri, ca de paste plecam putin.

Daca nu ai mai auzit, macar incearc-o. Zeama de varza ii da un gust tare bun, iar prazul e mai dulce ca ceapa. Merita, macar sa gusti.

Multumesc ca te gandesti la mine, tare ma bucur.

Te imbratisez si te pup cu drag, draga de tine!

maya spunea...

Chiar am un litru de moare,si nu stiam ce sa fac cu ea.Ciorba asta!Merci :)

Catalina spunea...

Cu placere Maya, te-am pupat si spor in laborator!