2 ianuarie 2019

Ce-am facut asta vara

Plimbari, citit, vizionat filme si odihna.

La capitolul plimbari, am sa mentionez inca o data Veliko Tarnovo si Ruse. Ne-am intors aici pentru ca imi place sa cumpar diverse lucruri pe care nu le gasesc acasa, pentru salatele delicioase si pentru frumusetea locurilor. Toate restaurantele au privelisti minunate, preturi accesibile si meniuri cat mai diversificate. Am stat la Veliko un weekend, iar la intoarcere am trecut prin Ruse ca sa luam pranzul la Happy. Nu cred ca exista cineva care a fost in Ruse si  nu a mancat macar o data pe terasa restaurantului Happy Bar& Grill. De fiecare data, mesele sunt ocupate, dar, cu putina rabdare, ti se face loc indata. Si, crede-ma, mancarea este extraordinar de buna, deosebita fata de cea de la noi.

Restaurant Etno, Veliko Tarnovo

In Veliko se afla un restaurant care se numeste Casa di Bianco,restaurant pe care l-am vazut de la prima noastra vizita, dar fara sa ne oprim la el. Eu cautam pe cele laudate de amici , adica mergeam cu recomandare direct la tinta. La Casa di Bianco ne-a dus sis', ca fusese ea de revelion si ramasese placut impresionata. Ce sa zic, un mare DA, de la atmosfera si pana la servire. Totul a fost exceptional, fiecare din noi servind ceva diferit. Eu si mama am servit doar cate o salata, cu gandul ca sa ne mai incapa si ceva desert. Si, bineinteles, ca salata a fost consistenta, deosebit de gustoasa, cu orez rosu, frunze, rodie, piept de pui fript, parmezan... Jur, n-am mancat in viata mea o salata mai buna, mai aromata. Cand spui salata, suna banal, ceva ce iti poti pregati acasa, dar, nu, nu vei sti ca s-o prepari la fel.Sosul e secretul.

Terasa de la Happy Bar&Grill

Limonadele bulgaresti sunt la fel de minunate. Sunt proaspete, naturale, cu ierburi aromatice. Nu exista sirop pentru gust sau culoare, asa cum gasesti la noi, in majoritatea restaurantelor.
Capsunele, fructele de padure, lime-ul si menta sunt prezente, le vezi in halba.
Da o fuga cand ai timp, nu o sa regreti nimic.

Limonada Happy, reprodusa acasa

Ale a plecat apoi in tabara, la Vatra Dornei.
Urmatoarea plimbare a fost la Alba, unde am stat 2-3 zile, exact pana la ziua lui B. Ziua si-a tinut-o la Cluj, pe terasa la Toskana. Apoi, am plecat spre Iasi, ca nu vazusem Iasiul niciodata. Am trecut prin Pasul Tihuta si am ramas dezamagita de zonele despadurite.Tragic.

Iasi. Doua nopti intr-un apartament inchiriat.Foarte fain orasul si ma bucur ca l-am bifat. Am vizitat tot ce am putut si apoi ne-am continuat drumul spre Farcasa, in Neamt.
Am facut Transraraul si am mancat mult, dar bun. Pensiunea noastra avea o terasa cum n-am mai vazut. Fiecare masa era inconjurata de flori, braduti si plante aromatice. Mancarea era preparata din ingredientele locale, de la ferma proprie. Am fugit de all inclusive de la turci si am dat de maica-sa.

Farcasa, Neamt
Transraraul

Ne-am intors in Bucuresti. Aproape ca trecuse vacanta. Si atunci a sunat mama...

In septembrie am plecat in sudul Spaniei, in Andaluzia. Am trecut si in Maroc, la Tanger.
Si asta a fost vara.

Carti. In 2018 am citit 46 de carti. Toate genurile. Poate am sa fac un Top10.

Filme si seriale. Anul trecut am preferat serialele si au fost cateva care m-au prins bine de tot, majoritatea de pe Netflix. O sa fac zilele acestea o lista cu cele care mi-au placut cel mai mult.

De odihnit, m-am odihnit noaptea.