31 mai 2018

Jurnal sumar

Au trecut sapte luni de la ultima postare.Mult, dar repede s-or dus!

In noiembrie, la inceputul lunii, au fost cateva zile insorite, cu temperaturi acceptabile...Atunci am fugit la Atena.Mi-a placut orasul elen, dar asteptarile mi-au fost cam mari pentru ce am gasit acolo.Nu iubesc Bucurestiul de mor, dar e mult mai "cool" decat Atena.

M-au impresionat Acropole si apusul de pe Lycabettus Hill, locul in care am ajuns cu funicularul luat din Kolonaki. Se putea ajunge si pe jos, dar picioarele nu ma mai ascultau.Mersesem kilometri pana la ora aceea ( de prins apusul) si mai aveam de facut drumul inapoi, pana la hotel.

piata Syntagma

Nu stiu sa dau detalii despre mijloacele de transport in comun, pentru ca nu am apelat deloc la ele.Doar din aeroport am avut nevoie de metrou pana in centru, unde am avut cazarea.

apus de soare de pe Lycabettus

Dimineata plecam sa exploram si reveneam seara, cand era deja intuneric.Ba da, am mers cu metroul in alta zi, cand ne-am dus sa vedem portul Pireu. Ah, ce dezamagire! Nu mi-am imaginat cat de mare si aglomerat este, plin de masini si de tot felul de ciudati, ca sa zic asa. Stiu insa ca, daca nu ma duceam sa vad portul Pireu, as fi regretat. Nu o sa mai merg la Atena decat daca va fi nevoie, daca va trebui sa iau vaporul pentru Creta...Dar nu, mai bine merg cu avionul, chiar de nu il iubesc nici pe acesta.
Lycabettus

Pe scurt, ne-am plimbat, am mancat, am vizitat si ne-am cultivat, plus rasfatat. Am fost doua fete cucuiete si am facut tot ce am vrut. Si mai mi-a placut mult Plaka, cartierul istoric al Atenei. Stradute inguste, taverne, magazine de tot felul, mancare stradala, muzica, cam toate acestea.
Mancarea greceasca e printre preferatele mele, dupa italiana si turceasca.Deci, daaa, am gustat din aproape toate specialitatile lor, atat cat am putut. :)

Plaka

Eu zic ca in cele patru zile am mers peste 50 de kilometri. Stiu ca cel mai putin am mers in ziua cu vizita la Acropole...16036 de pasi, adica 10,7 km. Asta s-a intamplat duminica, in penultima zi de stat in capitala. A, da, un pont de stiut. Intrarea la Acropole este gratuit daca mergi in prima duminica a fiecarei luni. Noi nu am stiut pana atunci, dar s-a nimerit cu noroc si cei 20 de euro au mers la Hondos Center ca, doh, suntem femei. :)

Monastiraki

spre Pireu

Pireu
Gradinile Nationale ( foste gradini regale)

lacul testoaselor

O data in viata, cum spun eu. Atena se incadreaza perfect in aceasta categorie de orase, de vazut o data in viata.

A venit si ziua in care s-a schimbat cifra. A fost o petrecere surpriza si vinovata de asta n-a fost nimeni alta decat sisu. Ea s-a ocupat de toate. Locatia e renumita pentru cei mai deliciosi burgeri din Bucuresti, dar si pentru coaste la cuptor. Atmosfera e linistita si primitoare, iar decorul foarte placut. ( vezi AICI ) .Toata lumea s-a simtit bine, iar eu m-am intors acasa cu bratele pline de baloane, flori si cadouri.

Temple Pub

Un alt tort primit de ziua mea. De data asta a fost o vizita neasteptata, o surpriza din partea a doua prietene

Apoi au urmat sarbatorile pe care am ales sa le sarbatorim in familie, cu ai nostri. A treia zi, dupa revelion, am dat o fuga cu verii pana la Ruse. Nu vazusem orasul asta decat din masina, atunci cand traversam Bulgaria ca sa ajungem in Grecia. De fiecare data treceam pe langa Pyce fara sa stiu ce pierd.M-a surprins placut, mai ales centrul vechi cu strada pietonala, Aleksandrovska. O multime de restaurante si de magazine, de nu mai stiam in care sa intru. O bucurie pentru ochii mei.👀😻 Trebuie sa mai vin pentru o cina pe malul Dunarii.

Pyce

Si am ajuns la ultima destinatie de pana acum... Tam-tam! Siciliaaaaaa! Da, dupa patru ani, m-am intors la Bar Vitelli ca sa beau un latte macchiato. M-am intors la Palermo, Monreale, Noto, Taormina, Caltagirone. Apoi mi-am continuat drumul spre Lipari, Siracusa cu Ortigia, Cefalu, Milazzo,etc.
Inainte sa ajung din nou in Sicilia, am revazut "The Godfather" si asta a fost impulsul pentru care ne-am  mobilizat. Bogdan a fost mai mult decat incantat in momentul in care, la biserica Santa Lucia din Savoca, acolo unde s-a cununat Michael cu Apollonia, la ora 12:00 fix, s-a cantat "Ave Maria". La fel de profund a trait clipele de la Bar Vitelli, unde am reusit sa vedem interiorul cu toate fotografiile pe care le-au facut marii actori la vremea respectiva. ( in 2014, cand am ajuns eu prima data, barul era in renovare).

Savoca 2018

Later Edit: Futu-i mama ma-sii de blog si de alte tampenii legate de el S-au dus dracului toate pozele pe care le inserasem aici. De ce mama naibii nu s-au salvat? De ce a lu' ma-ta .... nu s-a incarcat postarea?

Gata, am reusit! Am crezut ca n-o sa ma mai intorc pe blog niciodata. In ziua aceea, am cedat nervos.