13 octombrie 2015

Dupa-amiezi cu Mango


Lucio Dalla si Pino Mango sunt cantaretii mei preferati de muzica italiana. Melodia Canzone a lui Lucio devenise o obsesie la un moment dat. Era ca un drog, ma facea sa visez, sa vibrez, sa uit de toate. Daca nu-mi canta pe telefon, canta pe tableta sau pe televizor. Depindea foarte mult de ora la care aveam chef sa-l ascult. Si normal ca imi place sa ascult la maxim muzica preferata si atunci sunt nevoita sa o redau pe smart-tv,daca nu is in masina. Si nu pot descrie in cuvinte ce traiesc... Evident, nu ma simt ca la concert, dar vibratia e mai puternica decat in Sala Palatului. Eu am zis ca, daca nu se va construi o sala polivalenta in Bucuresti, eu nu mai arunc cu banii pe bilete. E un dezastru, nu se poate asa ceva. Bine ca facem mall-uri, tata, supermarketuri si punem panselute! Doh!

Si cum imi faceam eu cateva playlist-uri cu Chopin si Bizet, ca m-a rugat Bogdi sa-i fac niste cd-uri pentru masina, am dat de cateva melodii pe care nu le-am mai auzit pana atunci, unele piese ale lui Pino. Si ce placere pentru mine! Adorm cu castile pe urechi, ascultand cele mai misto cantece ale lui. Inainte refuzam sa ascult altceva, ci doar "Come Mona Lisa", o piesa foarte faina, piesa pe care am auzit-o prin 2007. 



Cand am vrut sa vad ce mai face Pino Mango ( dand o cautare pe google), am aflat ca e mort de anul trecut. :(
S-a stins din viata in drum spre spital, dupa ce i se facuse rau in timpul concertului pe care il sustinuse la Policoro. Implinise 60 de ani. Asa am aflat ca Pino isi incepuse cariera in anii '80, iar primul sau succes l-a avut odata cu participarea la Sanremo cu piesa "Il viaggio". Consacrarea a venit in 1987 cu hitul " Bella d'estate" compus in colaborare cu... cu cine crezi? cu Lucio Dalla! Dar asta n-are legatura cu faptul ca imi place de amandoi, nici macar n-am stiut ca ei colaborau in domeniu. De Dalla stiu ca s-a prapadit in luna martie 2012, la Montreux, cu un an inainte de a vedea si eu acest oras, in Elvetia. 

Pun aici piesele mele favorite, in ordinea in care m-au fascinat... 


Lei verra

Come l'acqua

La rondine
Bella d'estate


Sirtaki
Mio fiore



Eccoti folle d'amore


Niciun comentariu: