25 martie 2015

Mâncare de bame

Sunt in perioada aceea in care visez la vacante.Anul trecut, cam pe vremea asta, asteptam nerabdatoare sa plec in Sicilia. La fiecare postare, in subsol, mentionam numarul de zile ramase pana la plecare...
Sicilia a fost cea mai frumosa excursie si de cate ori aud de ea, ma apuca nostalgia. In primavara asta nu mai plec niciunde, dar inceputul verii va fi foarte generos din punctul asta de vedere. Mi-am propus sa ajung si acolo unde nu mi-a calcat piciorul...Destinatii pe care le am in lista de ceva vreme, tot din Europa.
Grecia si Turcia nu vor mai fi pe lista anul acesta, chiar daca eu ma simt cel mai bine in atmosfera orientala cu iz de kebab si narghilea.
Eh, da, asa mi-a venit in minte si mancarea asta de bame, cu gandul la my favourite turkish food. :)
Este un fel de mancare care imi place foarte mult si mi-aduce aminte de gradinita, cand ne dadea tanti Didinica (bucatareasa) ghiveci cu bame, pregatit intr-o cratita imensa si carata de doua persoane.

Mancare de bame am gasit si la Istanbul si, bineinteles, in Tunisia. Bamele pe care le-am cumparat sunt originare din Egipt, importate de catre cei de la Edenia. Nu stiu daca se mai cultiva si la noi, ca odinioara, nu cred.
Am cumparat de la Auchan doua pungi de bame congelate (450 g  x 2), 2 ardei capia (am gasit soiul spaniol, portocaliu), 1 cutie pasta pomodoro ( merg si rosiile pasate sau bulion) si am ajuns nerabdatoare acasa pentru a le gati rapid.

Mai intai pui o oala cu apa la fiert, 3 linguri de otet si sare. Neaparat otet! Cand aceasta clocoteste, se pun bamele si se lasa sa fiarba 3 minute. Se scurg de apa.
Separat, intr-o cratita se pun 2 linguri ulei de masline, 2 cepe tocate marunt si ardeii taiati cubulete. Se adauga o lingura de fulgi de ardei turcesti, dulci, si o lingura de fulgi ardei afumati. Se acopera cu o cana de apa si se lasa sa fiarba pana se inmoaie ceapa. Pune bulionul sau pasta de rosii, amesteca si adauga bamele. Daca e cazul, mai adauga putin apa, daca nu, mai lasa sa dea un clocot si gata. In functie de rosii adaugi apa sau nu. Daca folosesti rosii pasate nu mai e nevoie de apa, dar daca alegi sa pui pasta de tomate, atunci e cazul sa completezi cu apa atat cat iti place, dar sa nu iasa o ciorba de bame!  :D
Presara maghiran deasupra!

Mai pune cratita 10 minute la cuptor, la 200 grade.  Un deliciu ! Se servesc cu paine proaspata.




Niciun comentariu: