26 februarie 2015

Supa de usturoi, naut si spanac


Din cartea " Vegetariana", Nicola Graimes

Ce mai face Catalina de mancare? Mai are idei? Are paispe ( paisprezece) mii de carti cu retete  vegetariene, vegane si de post. Sa-ti explic pe scurt.
Supa arabeasca !!! 
Iti va placea supa asta consistenta daca iubesti hummus-ul, nautul in general si susanul. Cred ca deja te-ai gandit ca supa asta e mega sanatoasa si satioasa. Ale' nu e fan naut, dar Zuzu s-a declarat fan de la prima inghititura. Mie imi place aroma si pentru ca e o supa atipica, ca sa zic asa. Cred ca ti-ai da musafirii pe spate daca le-ai servi asa ceva. Zic. Cei care nu iubesc nautul sau susanul, sa nu se uite! :P  ;)



Ingrediente: 2 linguri ulei masline, 4 catei usturoi zdrobiti, 1 ceapa taiata nu prea fin, 2 lingurite chimen turcesc macinat, 2 lingurite coriandru macinat, 5 cani zeama de legume, 400 g cartofi, curatati de coaja si taiati cubulete, 450 g naut la conserva, scurs, 1/3 cana smantana ( eu nu am pus, am lasat-o de post, vegana), 2 linguri pasta de susan, 200 g spanac ( eu am pus baby spanac), piper cayenne, sare si piper dupa gust.

Am inlocuit smantana cu zeama de lamaie. Am pus doar o lingurita de coriandru si una de chimen.

1. Intr-o cratita larga se pun in ulei ceapa cu usturoiul si putina apa.
2. Se adauga chimenul si coriandrul si se amesteca.
3. Se toarna zeama de legume si se adauga cartofii taiati. Cand incep sa fiarba se adauga nautul.
4. Urmeaza smantana peste care eu am sarit, dar poti pune zeama de lamaie la sfarsit, pasta de susan si spanacul tocat.
5. Aduci la temperatura de fierbere, dai focul mic si mai fierbi 2 minute.
6. Condimenteaza! Pune si piper cayenne presarat deasupra, daca vrei! Eu am pus.


Ceva gustos, ce n-ai mai mancat cu siguranta! ;)





23 februarie 2015

Lasagna cu tofu si spanac


Lasagna vegana! O bunatate atunci cand iti doresti o portie mare de paste cu sos de rosii si ceva verdeata, adica spanac.Noi nu putem manca acelasi fel de mancare saptamanal, doar daca ne place prea mult un fel anume ori daca a fost prea putin si nu ne-am saturat. Nu merge supa de broccoli in fiecare saptamana, de exemplu. La fel nu merge acelasi suc de portocale sau sfecla... Daca nu se diversifica, intervine plictiseala, adica saturatia. Asa s-o nascut mancarea asta frumoasa ( arata super) din imagini... Cu pofta de lasagna si cu dor de mancare gatita! Mananc/mancam gatit destul de des.

Ingrediente: 500 g tofu tare, scurs bine si dat pe razatoare, 2 cepe tocate, 4 catei de usturoi zdrobiti, 500 g spanac baby, 16 foi lasagna ( de preferat integrale), 700 ml rosii pasate (piure), 2 linguri ulei masline, frunze de busuioc 

Tofu, in reteta de fata, inlocuieste foarte bine carnea tocata din sosul ragu care se pune intre foi

Preparare

Se incinge cuptorul la 180 de grade.
Se caleste ceapa in cele doua linguri de ulei, se adauga usturoiul pisat si 3 linguri de apa. Se adauga spanacul si se lasa pana se inmoaie. Tofu se amesteca cu verdeata inabusita si se trece la asamblare.

Pentru o tava de cca 30 cm X 20 cm e nevoie de 4 foi pe rand, 16 foi de lasagna pentru 4 straturi.

Se toarna piure de rosii in tava, se pun foile, apoi compozitia de spanac cu tofu, din nou sos de rosii, apoi inca un rand de foi de lasagna... si tot asa pana se termina foile si deasupra sosul de rosii cu frunzele de busuioc.

 
La cuptor se tine cam 30-40 de minute, Nu este nevoie neaparat de folie pentru acoperit tava. Cel putin nu la cuptorul electric unde se formeaza destul abur. Am tinut-o la cuptor atata timp cat am considerat eu ca foile sunt la consistenta perfecta, nici uscate, dar nici moi. Sucul de rosii a scazut si lasagna a fost bine inchegata.

Am folosit tofu de la Inedit, cu ardei (sarat) si tofu de la Fito- Fitt (organic)simplu si nesarat. Mama a folosit fix doua cutii de la Inedit, fara sa-l desareze in apa rece si lasagna a fost cam sarata pentru gustul ei. Deci, atentie la marca de tofu pe care o folosesti!




16 februarie 2015

Despre cura cu sucuri ( 60 zile)

Inca un impuls pentru mine venit  si de AICI, nu numai datorita FILMULUI

Voi tine si eu un jurnal, pe zile, cu tipurile de suc consumate. Pana atunci, ureaza-mi BAFTA! 
Vezi aici Terapia cu ulei supt

11 februarie 2015

Cum se combina corect... Puterea sucurilor.



Beneficii miraculoase pentru organsim:

1.Cura cu sfecla rosie
2. Postul cu sucuri
3. Cura cu sucuri proaspete
4. O bautura minune (suc de sfecla, morcov si mar)
5. Detoxifiere usoara si sigura
6. Dieta vegana modifica 500 gene in corpul nostru in doar 3 luni 

In multe cazuri, consumul sfeclei întregi este modalitatea cea mai eficientă de a „profita” de toţi nutrienţii, fibrele şi efectele sănătoase. Totuşi, pentru a îmbunătăţi presiunea şi circulaţia sângelui, sucul de sfeclă este cel mai eficient. Atunci când găteşti sfecla într-un anumit fel, cantitatea de nutrienţi benefici circulaţiei sangvine vor scădea. Dar dacă consumi un pahar de suc în fiecare dimineaţă, te vei bucura de efectul sănătos 100%.

The Raw Food Pyramid