9 ianuarie 2015

Jurnal de dieta vegana


Nu sunt vegana! Nu ma vad sa fac asta pentru tot restul vietii, dar am inceput acest program si mi-e bine. Cum adica mi-e bine? Adica am scapat de balonari, de insuportabilele dureri menstruale (incredibil, dar e adevarat,parca nici n-am mai trecut prin faza asta. Eu vedeam numai patul si energia mi-era zero. De data asta s-a vazut diferenta) si am reusit sa ma las de cafea. Da, nu mai beau cafea. Ce rost mai are? Prima reactie a organismului a fost, bineinteles, durerea de cap, starea de somnolenta, senzatie de ameteala de parca pluteam sau ca am frana pusa. Chestia asta ma mai tine si acum, dar fara dureri de cap. Sunt unele momente de parca ma misc in reluare ori ca sunt prea calma, prea inceata. :)
Starile de somnolenta de dupa masa, adica dupa ce mancam, au disparut.Ma satur si totul imi cade bine, simt ca nu ma mai umflu. Pot sa imi continui treaba imediat dupa ce m-am ridicat de pe scaun. Inainte nu eram asa.
 Prima zi de sucuri si mancare vegetariana 100% mi-a dat o mare durere de cap.Corpul era obisnuit cu tampenii, macar putin, asa ca a fost un soc puternic si a reactionat violent, ca sa zic asa.
 N-am inceput postul cu sucuri. Inca mananc ceva gatit la masa de pranz, iar seara beau lapte de susan ori supa raw. O prietena de-a mea a clacat in ziua a treia de post cu suc. Si-a pierdut cunostinta la ea in bucatarie si s-a trezit nemaistiind ce s-a intamplat. Zicea ca va continua sa bea sucuri dar si sa manance mancare gatita, macar la o masa.Faza e ca de mica a avut probleme de genul asta, caderi de calciu si mai stiu eu ce. Ar fi trebuit sa se simta beton, asa cum s-au simtit toti cei care au tinut postul cu sucuri, ba chiar sa-si vindece unele afectiuni. Clar nu de la suc! Socul la ea a fost mai violent, plus dureri de cap ingrozitoare in prima zi, asa cum am patit si eu.
Eu ma bucur de fructe si legume. Ma bucur ca le consum in cantitati mari, cum n-am consumat niciodata. Orice schimbare cere un sacrificiu. N-am de gand sa ma reapuc de proastele obiceiuri indiferent de ce semnale mai imi da organismul.
De cand sunt pe dieta vegana, cheltuiesc mai putin ( poate o sa explic intr-un post separat), car si ma plimb mai mult. :)) Azi am carat de la prima ora a diminetii: mere verzi, castraveti, minole, banane, cartofi, ceapa, ca restul mai am.




In alta zi mi-am pregatit la cina o portie, chiar mai mult a fost, de Curry Noodles. Reteta apartine Kristinei, preferata mea in materie de raw food si am luat-o de aici. Am folosit 4 dovlecei, 3 maini de rosii cherry, 2 portocale, 1 cm ghimbir, 100 g seminte susan decorticate( n-am avut integrale), busuioc proaspat, 1 vf lingurita de curcuma si un varf lingurita de curry. Ea a pus mai mult, dar deja pentru mine a fost exagerat si atat cat am pus. Cred ca le-as fi preferat fara curry.
Sosul se face la blender si se rastoarna peste paste, cu ghilimele spus. Se amesteca cu mainile. Se mananca rapid pentru ca isi lasa foarte multa apa daca te uiti prea mult la ele. Dupa 15-20 de minute se arunca daca nu mai poti manca. Sunt satioase, au gust de fresh, de suc proaspat stors.








Si nelipsitele mele sucuri, care mai de care mai gustoase si mai aromate. Primul este din portocale cu morcovi si mar rosu. Al doilea este din patrunjel, lamaie, ghimbir, portocala, apio, spanac si mar verde. Al treilea suc contine sfecla rosie, portocala, mar rosu si morcov. Al patrulea suc este printre preferate, struguri negri de Moldova cu 2 cm ghimbir. Mi se pare super gustos, aroma deosebita!

Un alt suc pe care il ador este de mango urias cu para sau mandarina. Nu pot descrie gustul, e unic!
Azi am auzit una. Se povestea dimineata la Radio Zu ca vegetarienii si veganii au pielea naspa de tot din cauza lipsei colagenului. Colagenul asta se gaseste in supa de oase de vita sau de pasare, de preferat animale de curte. Tipul care povestea face sala si intr-o zi a vazut niste tipe/tipi care luau ceva supliment, anume colagen. Cand i-a intrebat pentru ce, au zis ca pentru piele si articulatii, ca vor fi grave probleme daca nu isi iau portia de colagen lichid, acesta avand foarte multe functii incredibile. Deci, trebuie suplimentat musai!

Inca o chestie faina de citit. Un articol cu 5 secrete despre  cum sa ai multa energie. Pentru mine, intotdeauna a fost somnul.  Articolul e acesta

7 comentarii:

Adelina spunea...

http://m.jurnalul.ro/viata-sanatoasa/starea-de-sanatate/8-alimente-pe-placul-pielii-317321.html

Ducesa spunea...

Cred! Mai puțin partea cu brânza ! Mersi de articol. Sa înțeleg ca e doar un mit fiertura de oase !? :))

Adelina spunea...

Nu cred că e mit. Dar sunt vit. și minerale din alimente de origine vegetală care stimulează producerea colagenului. Mie personal nu-mi place supa de oase. Ok, dacă am o găină de la țară și o fierb multe ore, pot să zic că am făcut supă de oase, însă de vita... nope. Prefer oricând un kiwi. 😀

Adelina spunea...

A, cu brânza perfect de acord. Deci scriu ca pixu, am primit o tabletă de ziua mea și mă chinui să învăț să scriu pe ea. Greșesc, șterg, iar de la capăt. Și piticul trage de mine. ☺

Ducesa spunea...

Ceva adevar este, clar!

Eu nu suport nici macar mirosul, imi vine sa vars.Chiar am o experienta naspa cu curcanul maica-mii! :)

La cata branza am mancat pana acum, ar fi trebuit sa imi tai unghiile cu ferastraul si sa nu-mi mai cada un fir de par ! Povesti cu pesti!

Adelina spunea...

Bună asta cu brânza. ☺ Eu recunosc că nu mai sunt fan, deși în urmă cu câțiva ani găseai câteva sortimente de brânză la noi în frigider. Acum rar mai luăm de burduf (asta încă îmi place) sau un cașcaval mai bun. Al meu bărbat ar mai mânca, dar numai pt. el nu cumpără. Nici IOan nu e amator brânzeturi... Dar mănâncă iaurt și mie-mi place untul. ☺

Dar să știi că părul pică și de stres sau din alte motive. Mie acum îmi cade de numai și așa am pățit și în primele luni după ce l-am născut pe Ioan. Își revine după o vreme.

Super arată sucul de mango!

Ducesa spunea...

Eu sunt fan, dar nu mai mănânc, cel puțin deocamdată.

Parul pică si ca așa trebuie...si de la șampon, poluare, hrana , etc.

Ade, sa folosești sănătoasa tableta! Același cadou am primit si eu, culmea! ;)