16 decembrie 2014

Stil de viata, nu dieta!

 

 Am vrut din nou o schimbare in viata mea. Am renuntat la tot ce imi facea rau ( tabieturi, alimente) si la tot ce imi fura din energie, chiar si la oamenii aceia care te incarca de stres si care te conditioneaza neincetat, ori care iti mananca timpul inutil.
Am inteles, in sfarsit, ca nimeni nu te poate ajuta mai mult decat te poti ajuta tu pe tine insuti. Si mai mi-am dat seama ca nu exista NU POT atata timp cand totul depinde de mine.

Am facut din nou o schimbare in alimentatie, chiar daca nu am vrut si simtit cu adevarat. Intotdeauna mi-a placut branza, de orice tip, chiar si cea mai imputita sau puturoasa branza care exista. Mi-a placut sa mananc peste, de orice tip, dar acum sa nu mai vad in fata ochilor aceasta creatura. Si nu mi-am impus pentru ca nici asta nu mai e ce a fost ( hraniti cu hormoni sau plini de metale), ci pentru ca nu mai il suport. Ar mai fi iepurele ( nu vanat) care e curat si slab, dar... E nevoie de detoxifiere! Nu ca asa mi-a venit mie acum, ci pentru ca TREBUIE! Trebuie sa fac o pauza de proteine animale. Nici eu nu stiu pana cand, probabil pana la adanci batraneti sau poate nu. Poate ca nici nu voi mai putea reveni la hrana de dinainte ( stiu un caz similar, cand persoana respectiva a trebuit sa-si schimbe alimentatia neaparat si apoi n-a mai putut pune gura pe carne, oua, branza etc.)
Nu sunt extremista. Eu zic ca voi gusta pana la urma din toate, cu masura.


Caruciorul de sambata, plin cu fructe si legume, majoritatea organice. Ma bucur ca, inafara de Lidl, Auchanul aduce vegetale bio si mai diversificate. Am gasit portocale, rosii, castraveti, mere, lamai, ardei gras, dovlecei, morcovi, ceapa uscata, cartofi. Spanac si patrunjel sunt proaspete, dar conventionale. Inca nu am vazut verdeata organica. Ananasul pentru suc e tot conventional.

 Beau (bem) foarte mult suc de cand mi-am cumparat Huromul (mersi L pt sfaturi). Consumam mai multe cruditati intr-o zi fata decat consumam inainte, intr-o luna. Ei,uite asa mananc si eu mere proaspete.In suc!
Am ales storcatorul cu presare la rece pentru ca nu se compara cu "jaful" de dinainte, cel cu centrifuga. In primul rand raman enizmele, nu oxideaza, iar in al doilea rand cantitatea de suc rezultata e tripla.
Cam scump, dar daca nici in sanatate nu investesti...

 Voi posta retete de suc cat de curand.Retete speciale pentru diferite afectiuni. Cu ocazia asta am inceput sa consum din nou spirulina. In suc nu-i mai simt gustul de... balta.
Aparatul e de nota zece. Nu stiu cum de nu mi-am luat mai demult. Cu centrifuga Moulinex am incetat sa mai bem sucuri. Ma apuca seara pana curatam aparatul si plus de asta se arunca pulpa la greu pentru ca nu storcea eficient.


Pranzul de duminica: guacamole, salata de vinete cu ceapa, rosii si dovleac copt. Strugurii ( luati din piata, foarte dulci si aromati, de la o mamaie. nu garantez ca erau din curte si tinuti in beci, dar nu este exclus) au ramas de la sucul de dimineata.

Incerc sa mananc o masa pe zi cu mancare gatita. Dimineata ramane sucul, la pranz un fel de mancare gatit  sau supa/ciorba de legume, iar seara ceva rapid si usor. Orice leguma facuta salata. 
Mai multe retete, meniuri vegetariene si dulciuri dupa ce voi primi food procesorul/ robotul de bucatarie (mai puternic fata de ce detin acum)

2 comentarii:

Vulpita Calatoare spunea...

Esti foaaarte tare! Felicitari!
Interesant aparatul tau de suc, cred ca imi trebuie si mie ceva de genul asta!

Ducesa spunea...

Multumesc, Vulpita!
Aparatul acesta face toti banii si ma bucur ca, in sfarsit, l-am cumparat. Il recomand din suflet!

Sanatate!