11 octombrie 2014

Salata de broccoli


E pentru prima data cand pregatesc salata asta si pentru a doua oara cand o savurez cu o imensaaaa placere. Atunci cand ne-am dus in vizita la Anda si Laur, am fost serviti cu o salata tare gustoasa, cu gust intens de broccoli. Recunosc ca, desi ma feream atunci de paine, tot mi-am pus vreo 4-5 felii...As mai fi mancat, dar m-am oprit din mancat mai mult de jena... Tare mult mi-a placut!
Anda mi-a explicat cum o facuse, cum o adaptase stilului ei de gatit, dupa o alta reteta gasita pe nu stiu ce site. Folosise un broccoli fiert si o ceapa cruda date pe razatoarea Borner, adica extrem de fin razuite, un praf de sare de mare si putina smantana slaba cu putin iaurt gras ca sa inlocuiasca maioneza. Nu mai stiu exact cantitatile, dar sigur era cu smantana light si putin iaurt cremos.


Cum m-am saturat de broccoli fiert sau oparit si tras la tigaie, in putin unt cu sare si piper, ori de aceeasi supa-crema...Am zis sa incerc, de ce nu, salata dar cu maioneza de casa, din oua de tara, bineinteles, adica s-o adaptez stilului meu de gatit si dupa gustul copilului. 
Noua ne plac salatele cu maioneza(cea de oua, vinete, cu maioneza doar daca sunt congelate, cartofi, ciuperci),cam toate in general,dar sa nu aiba o tona de ulei, mai ales de floarea soarelui,rafinat. Chiar si cel presat la rece are un gust pregnant care "strica" preparatul. La fel nu imi place ideea de a pregati maioneza cu ulei de masline. 
Atunci ce-i de facut? Sa pregatesti maioneza in cantitate mai mica, folosind tot un ulei sanatos, cu gust neutru. Cel mai bun din punctul meu de vedere este uleiul din samburi de struguri, presat la rece. Este ideal la maioneza si nu numai. O maioneza perfecta este aceea facuta din oua organice, proaspete, care contine mai multe galbenusuri decat ulei, si un ulei de calitate.

La salata de broccoli am pus maioneza preparata din 2 galbenusuri, putina sare roz, 1 l-ta mustar si cca 3 linguri de ulei din samburi de struguri. Dar inainte de a pregati maioneza, am oparit un broccoli, ba chiar l-am tinut in apa clocotita mai mult decat il tin de obicei, ca sa il pot toca la fel ca pe vinete. L-am tocat cu cutitul ceramic, dar am si un cutit special, dintr-un fel de plastic,  pentru legume, salate verzi si fructe. Ideea e...Am eu asa niste pitici la faza cu tocatul folosind cutitul obisnuit care oxideaza prospaturile. :D

Ceapa n-am ras-o pe Borner ( razatoarea asta e pericol mare pentru degetelele mele), ci am tocat-o marunt, marunt, mai marunt decat reusesc eu de obicei. Am adaugat si ceapa peste broccoli, am piperat usor si am adaugat maioneza. Am amestecat bine totul si mi-am pus pe paine, nerabdatoare.

Normal, se pune la frigider, ca s-o servesti rece. E foarte buna! E racoritoare, e pe gustul meu! Si salata Andei mi-a placut foarte mult, dar prefer putina maioneza de casa in locul smantanii.


Niciun comentariu: