14 septembrie 2014

Weekend la Marea Neagra


Prin luna mai ne-am gandit sa dam o fuga pana la mare, la Marea Neagra. Am zis ca un weekend este suficient, mai ales ca nu pentru plaja vroiam sa ajungem, ci pentru plimbare si incercat cateva restaurante cu specific pescaresc. Se intampla des sa ne vina pofta de duca in weekenduri si cum nu mai vazusem marea noastra de sase ani...
Suna Luci la agentie, rezerva si ramane sa ne cazam in Olimp ca, deh, e fain si Popasul Pescarilor la doi pasi.Numai ca, in dimineata de 30 mai (data plecarii) se anunta cod portocaliu de ploi si furtuni care va tine pana duminica. Sun eu la agentie de data asta si o rog pe tipa sa vorbeasca cu cei de la hotel ca sa amanam pentru primul weekend din septembrie. Da, normal ca s-a putut atata timp cat perioada aleasa era tot in extrasezon. Pai alta data nu ne convenea, mai ales ca in vacanta de vara nu eram disponibili pentru litoralul romanesc.
Si uite asa, weekendul trecut, mai exact vineri dimineata, am plecat spre Olimp cu entuziasm si curiozitate maxima. Prin anii '90 statiunea asta era considerata una dintre cele mai cautate de turisti straini, precum suedezi, nemti, italieni, polonezi, etc. Oricum, numai despre asta am auzit cand am ajuns acolo, la Mimoza, Belvedere sau Panoramic. " Extraordinar cum arata, cum au lasat totul in paragina...Nu-mi vine sa cred ce a ajuns de statiunea asta...Ooo, nu, nu pot sa cred cum si-au batut joc de litoralul romanesc!"  sau " Nenorocitii... Au atatea posibilitati cu hotelurile astea amplasate chiar pe plaja si nu stiu sa faca turism!"  Da, asa e! In schimb au niste scoruri exagerate si conditii de toata jena. Ei cer, normal, iar prosti sunt cei care dau, care vin aici si isi cumpara o apa plata de 0,5 l ca sa stea la terasa...Pai altceva ce sa faci? Ce atractii ai? 



Nu mai vorbesc de conditiile de cazare...Execrabil! Imi pare tare rau ca trebuie sa fac asemenea caracterizare, dar asta e adevarul. Acum inteleg si mai bine, si le dau mare dreptate celor care aleg sa-si petreaca vacantele in strainatate. La aceiasi bani ai tot ce iti doresti si pe langa asta, mergi in civilizatie. La noi sunt tarani cu sacul, si fuduli pe desupra, manele, dansuri la mese, ca stii si tu, romanul e mare circar cand ia la bord o bere, doua, se da in spectacol si tu, asta manierat cu un nivel ridicat, te simti ca un idiot ori intrusul din marele rahat. Da, da, romanul e prost tare, e dus cu porcul!
Inca de la receptie, fara nicio indoiala, m-am intrebat ce caut, ce naiba caut eu aici? Am simtit ca nu se mai termina " sejurul"...Si duminica seara, ajunsa acasa destul de dezamagita, dar fara regrete la experienta traita, mi-am promis ca nu mai trec veci pe la noi, la mare. M-am convins ca nu merita aruncat cu banii in tara asta atat de frumoasa ( pacat de ea, de cum a fost odata) atata vreme cand oamenii care o locuiesc sunt de cacat rahat.
Si cel mai mult ma apuca dracii cand aud ipocritii spunand : " aaa, pai in Bulgaria, Grecia, Turcia, Croatia sau mai stiu eu unde, e ca la noi. E la fel...Si de ce sa bat drumul pana acolo atata timp cat am si aici aceleasi chestii?" Mda, poftim, si tot ei spun ca faci caca pe tine ori ca esti un al dracu snob cu figuri in cap. Si ce daca?! Lasa sa fiu eu snoaba, iar ei prosti. 

La terasa hotelului...Asteptand mult si bine sa ne serveasca pranzul, sobind vinul!

La Mimoza, terasa de langa plaja Olimp,unde ne beam cafeaua

Plaja din Olimp. In extrasezon fiind, sezlongul era intre 15-20 de lei.


Singura terasa din Neptun mai civilizata, ca sa zic asa, unde scorurile erau ca la Florenta. Adevarul e ca, si la Florenta, e ca la noi, e la fel ! hm! da, ne asemanam foarte bine la preturi, si atat!!!


Sambata ne-am dus acolo unde vroiam sa mancam peste proaspat, adica prins dimineata in zori, din Marea Neagra. Citisem undeva ca se ajunge cam greu, drumul fiind plin de gropi, cu trecere peste calea ferata...Ingrozitor daca ai masina cu garda joasa... Iar preturile normal, nesimtite !!!

Ei bine, n-a fost chiar asa! Drumul este unul de tara, dar de maxim 2 km de la cel principal, fara gropane si fara alte probleme.Ai sa vezi la un moment dat multe masini parcate langa o cale ferata si asta e primul semn ca ai ajuns. Nu-ti ramane decat sa cauti un loc unde sa-ti lasi masina, adica la umbra unei salcii si sa traversezi calea ferata si gataaa, cobori direct la Popasul...
Locatia e misto, chiar pe plaja, cateva zeci de mese sau chiar mai multe, miros de peste si usturoi, muzica cat sa nu-ti supere nervii, aproape in surdina. Lume? Lume multa si chiar vad si oameni rasariti, mai civilizati decat cei pe care ii intalniseram la Olimp-Neptun.



Pana a venit mancarea, am facut cateva poze cu plaja si locatia restaurantului. Daca vantul nu ma scotea din minti, puteam spune ca ma simt excelent. Dar nu, era imposibil sa nu ma irite ceva.Toata lumea se poza cu valurile sau cu barcile pescarilor de-acolo. Ai mei erau veseli si nerabdatori sa guste hamsii, stavrizi si de curiozitate, barbuni. Pestele era ori fript si facut saramura, ori prajit. Tot aici gasesti midii in sos de vin si usturoi, salata de icre, crap, somn si alte tipuri de peste, dar care nu erau proaspeti si prinsi in ziua aia, gen pastrav, somon si alte fructe de mare.








N-am asteptat mult ca sa fim serviti, iar asta inseamna un punct in plus de la mine. De asemenea, vinul alb a fost de calitate, suficient de rece, pestele foarte gustos, mai ales hamsiile...Doar mamaliga a fost cam putina pentru patru persoane...Nota de plata? Avand in vedere ce scriau unii pe net, cum ca te fura la gramaj, ca e ca naiba de scump...Nota de plata a fost de 99 lei, cu tot cu nectarul Alexiei. Deci, in sfarsit un pret decent pentru un platou de trei persoane, cu trei tipuri de peste, mamaliga, o carafa cu vin si una doza suc! Ei, un loc unde nu ne pacaleste si nu ne fura nimeni!

pestele cu mujdei si sos de ardei iute, dar nu exagerat. sosul de ardei a fost excelent, superior mujdeului.




Atmosfera gasita pe litoral ne-a dezamagit, asa cum spuneam. Preturile la fel! Oamenii...Mai exact nivelul acestora! Cazarile, plangi cu vorbe! De atata sictir n-am mai vrut sa fac experiente in ceea ce priveste restaurantele.In Olimp erau doar doua deschise in weekendul trecut si urmau sa se inchida imediat ce plecam noi, adica duminica.
La Mamaia au fost ai mei parinti cu sora'mea, dar doar o zi. Au plecat dimineata si s-au intors seara. La fel de dezamagiti sau...aproape! S-au vaitat de manele, fum si lume proasta, "tarani" cum spun eu, dar nu taran in adevaratul sens al cuvantului. Aia au mult bun simt si sunt de calitate. De genul asta, taran de felul asta n-am vazut la mare si nici nu cred ca o sa vad pentru ca bietii de ei nu-si permit "luxul". Mai bine asa!

Inca ceva! A2 e ok, mai putin o bucata de la iesirea din Bucuresti. Benzina mult mai scumpa la statiile de pe autostrada, asa ca alimenteaza de acasa. Podul de la Cernavoda este 13 lei dus, 13 intors. Indicatoarele lasa de dorit, habar n-ai pe unde s-o iei daca nu mergi la Constanta. E ceva de te apuca plansul. Nici la bulgari, cu ani in urma, nu am avut probleme de genul asta.

Weekendul la Marea Neagra a fost o lectie pentru noi, o experienta pe care eu, personal, n-o regret.Dar, repet, la noi, la mare, niciodata nu va fi ca in Corfu! ;)


Niciun comentariu: