22 august 2014

Sibiu, orasul colorat


Intr-una din zilele vacantei petrecute la Alba Iulia, am fugit amandoi la Sibiu. Am propus sa nu stam in zi de sambata acasa, ci sa mai vedem ceva prin zona. Pai doar frumusetea asta de oras ramasese pe lista ca, in rest, trecusem peste tot.
Dupa cinci ani  ( intr-o vizita scurta la Veronica,1 decembrie 2009), iata-ne, din nou, strabatand fiecare strada colorata a orasului, una mai frumoasa ca alta! Si cum nimic nu este intamplator, aici ne-am intalnit un fost coleg de la BB&K. Razvan era cu familia, sotia si baietelul, asa ca ne-am asezat impreuna la o terasa si am povestit/schimbat impresii despre calatoriile noastre.Si astfel, mi s-a confirmat inca o data ca trebuie sa ajung neaparat in Creta vara viitoare. (ei au fost de trei ori si s-ar stabili acolo la batranete)

Dupa ce ne-am gasit loc de parcare la umbra, am scos camera si n-am lasat nimic nefotografiat in calea noastra.La orele amiezii a fost destul de cald si ne-am hotarat sa ne asezam din nou la o masa pentru putina odihna si hidratare.Daca esti in cautare de terase cochete cu mancare buna si limonada adevarata, Sibiul e pe primul loc... urmand Clujul (parerea noastra).Dar si la capitolul frumusete, Sibiul bate Clujul.


Cand am ajuns la Sibiu, atmosfera era una linistita. Oamenii isi serveau pranzul, iar turistii straini ( impresionant numarul acestora) cascau gurile uimiti de culorile si farmecul fostei capitale culturale europene. Odata cu lasarea serii, Sibiul a devenit aglomerat. Cea mai veche formatie de dansuri populare din Romania sarbatorea 70 de ani de activitate, in cadrul unui mega-spectacol organziat in Piata Mare. Noi n-am stat decat la dansurile cipriote pentru ca a trebuit sa ne intoarcem la Alba si nici vremea nu mai era aceeasi pe care o gasisem. Cerul era negru si furtuna urma sa isi faca aparitia.

A fost o zi de sambata reusita de care ne-am bucurat din plin. Am aflat de la fostul nostru coleg unde sa mananci bun si proaspat, unde bei cea mai buna limo' cu menta din Europa ( pe bune ca n-am gasit alta mai buna)...Si unde poti servi un cappuccino in cea mai deosebita cafenea de pe cea mai frumoasa strada a Sibiului.

Hai cu mine sa vezi ce oras frumos!




Terasa "La Union" unde, un pic mai tarziu, am servit pizza. O localnica ne-a zis ca din doua trattorii la care poti manca pizza adevarata, asta e cea mai ok




Asta este terasa " Tango" care face o limonada cum n-ai mai baut niciodata. Inainte faceau si cea mai buna inghetata home made, dar...



Celebra limonada cu menta, inegalabila!Mai aveau de pepene galben dar, desi n-am gustat-o personal, am auzit ca iti incanta sufletul . La fel pot sa spun de limonada cu pepene galben de pe terasa Mallului Titan.Am fost ieri si mi-a facut placere locatia eleganta cu peisaj asupra parcului IOR.

In timp ce s-a servit pranzul la Tango, eu am fugit prin gangul de langa terasa ca sa mai fotografiez doua stradute vechi si intersante.Asa am mai descoperit inca una pe care am strabatut-o mai tarziu, de la un capat la altul. Ne-am simtit ca in Praga, amandoi! Si totusi eram in Romania...Incantati am mai fost! Si inca nu vazusem tot.




















In fata se vede terasa restaurantului Tango












Cea mai frumoasa strada din Sibiu, strada Cetatii!
Doua locatii pe gustul meu, Pardon Cafe& Bistro Salut


O plimbare scurta si prin gradina Muzeului de Istorie Naturala 






Andrew, micul sibian care traieste in America si cu care ne-am imprietenit la muzeu

Site-ul oficial Pardon Cafe, un "must" atunci cand ajungi in Sibiu






Bistro SALUT s-a nascut din dorinta de a reinvia istoria celei mai frumoase strazi din Sibiu, strada Cetatii!
"Trecutul nu este o arhivă, trecutul e viu!"

Strada Cetatii ascunde multe povesti minunate care dateaza de sute de ani. Denumita in anii 1800 strada Harteneck, ea isi schimba denumirea in strada Lajos Kossuth in anul 1947 ajungand sa se numeasca strada Cetăţii abia in anul 1970.
Bistro SALUT s-a nascut din dorinta noastra de a reinvia istoria. Ne-am propus sa va ademenim intr-un spatiu plin de caldura si armonie unde altadata oameni la fel ca si noi au scris istoria. Ne-am propus sa impartasim tot ceea ce cunoastem noi despre Sibiul nostru de demult si impreuna sa reusim sa recladim frumusetea si magia locurilor(.- BistroSALUT)




pardoseala cafenelei


















































Niciun comentariu: