22 iulie 2014

Things to do in Thassos


N-am facut plaja deloc in Potos. Mi se parea prea aglomerat si prea mare nebunie. Nu-mi placea decat sa stam la taverne sau sa ne plimbam seara, cand pescarii isi curatau sardinele direct pe barcile lor, la un bec chior sau la un felinar de cand lumea. Turistii priveau seara de seara la ei, ca si cum ar fi urmat sa-i invite la masa daca le tineau companie.Probabil era ceva inedit...Nu stiu.

De cand am descoperit plaja Psili Ammos, n-am mai vrut sa ne deranjam pentru altele. Sunt peste 40 de plaje pe Thassos, iar pe unele dintre ele le-am vazut cu cativa ani in urma. Faceam 4 km pana la plaja asta, dar merita din plin. Merita ca era aproape de Potos, aveam unde parca masina la umbra, avea doua restaurante mari, cu terasa, nisipul era fin, apa limpede care se adancea treptat, ideal pentru copii, si mai imi placea ca eu imi gaseam  locul meu la umbra, sub pinul ala mare, tocmai spre sud,in capatul plajei.Mai tarziu am aflat ca este una dintre cele mai faimoase plaje de pe insula.
Intr-o singura zi am prins valuri, dar nu puternice, in rest apa a fost linistita si copilul s-a putut scufunda.Avantajul mai e ca plaja se afla intr-un golf protejat de mici stanci si paduri umbroase de pini.



Preturile la mancare sunt aceleasi peste tot si intotdeauna primesti desert din partea casei: prajiturele, inghetata sau fructe, mai ales pepene. Pepene am primit aici, la plaja, dar in rest numai dulciuri. Grecii stiu sa te atraga...Te fac sa le mai calci pragul inca o data. Curios mi s-a parut de data asta ca nu-ti mai puneau pe nota de plata fata de masa, asa cum stiam noi din anii trecuti.
Si totusi, grecii de pe Thassos sunt mai amabili si mai simpatici decat ceilalti pe care i-am intalnit in vacantele petrecute in Grecia.O fi de vina invazia mare de romani...


Locul meu preferat de stat la plaja. Nu stiu cum rezistau altii la soare, ca eu simteam cum ma topesc chiar si la 27 de grade. Cea mai calduroasa zi a fost de 31 grade cand noi ne-am hotarat sa facem o mica excursie pe insula, la Panagia, Platania, Manastirea Sf.Mihail, Aliki si Theologos.Spuneam data trecuta ca vom ajunge aici pentru mielul la protap. Iar la Panagia ne-am dus ca sa luam ulei de masline direct de la producator si sa vedem fabrica de ulei, fabrica din 1915.


Nici nu se putea ca sa nu mai ajungem iarasi la Irene. Nu ne-am lasat pana n-am gustat midiile pane si calamarii pregatiti in stilul lor, adica mai putin pane decat cei de la Casa di Pizza. Mie personal mi-au placut mai mult primii, cei mancati la Mihai, insa midiile nu m-au dezamagit. Au fost mai bune decat ma asteptam.Niciodata, in nicio vacanta, n-am mancat atatea fructe de mare sau sardine fripte pe gratar, asa ca va trebui sa treaca o perioada lunga de timp ca sa mai pun gura pe peste si tot ce inseamna fructe de mare.


Zilnic era aglomerat si aveai slabe sanse sa-ti gasesti o masa libera. Bravo patronului ca se mentine pe pozitie atat cu calitatea mancarii, cat si cu marimea portiilor la aceiasi bani!


souvlaki de pui, la Irene

La Irene, din nou!

calamari de la Irene

midii pane, Irene

nelipsitul desert (inghetata) din partea casei, la Irene

langa Irene, nu era nimeni la terasa
In portul din Potos. Plaja Potos aglomerata de 
fiecare data

vedere de pe faleza din Potos

barca unui pescar care isi curata sardinele

faleza




vedere de la Manastirea Sf. Mihail




Satul Panagia- un sat grecesc traditional,bine conservat , cu stradute inflorite si case albe, cu platani batrani si umbrosi, cu multe taverne atractive ( taverna Elena, chiar in centru )

Manastirea Sf. Mihail

Magazinul de ulei din Panagia, langa Hotel Hermes. La intrare sunt doua trunchiuri vechi de maslini, iar in spate se afla fabrica


fabrica

ulei de prima presa


magazin traditional in Panagia

La Platania, o taverna-restaurant cu priveliste ce-ti taie rasuflarea


Aici gasesti platanul ce-ti potoleste setea


.In partea sudica a insulei, domina, impunatoare, vechea capitala a insulei, satul pitoresc Theologos. Case cu arhitectura traditionala, cafenele cu batrani gata sa spuna povesti din vechime, podul de piatra, moara de apa, biserica si faimosul templu al Sfantului Dimitrios, muzeul folcloric si frumusetea naturii satisfac chiar cel mai pretentios vizitator, care doreste totul! -zicea Aris, proprietarul hotelului la care am stat



Iata-ne ajunsi la Taverna Augustos, dupa mancare! ;) Sau dupa miel la protap!19 euro portia, de 1 kg!

Taverna veche,umbroasa, cu mancare traditionala. Locul unde se sarbatoreste festivalul vinului, locul unde strugurii sunt zdrobiti in picioare de catre fete si muzica greceasca te imbata. Locul ideal pentru o seara greceasca adevarata






Tot din partea casei. Prajituri din cocos si gogosi grecesti, in miere.

Casa cu palarii, pe langa care treceam zilnic in drum spre tavernele sau magazinele din Potos

Iar dupa ea, renumita terasa Casa di Pizza pe care o recomand pentru cei mai buni calamari si cea mai buna pizza, aaa...si pentru limonada ca la carte, cum nu gasesti in alta parte, din lamai proaspat stoarse!


Niciun comentariu: