19 iunie 2014

Spaghetti alla Carbonara


Ceva " yum-yum"
  
O reteta simpla, fara smantana, la fel cum ti-ar gati un sard . Ideea de preparare a fost a lui Bogdi...Iar asta dupa ce-o vazuse intr-o seara la ceva emisiune cu Sardinia, pe Paprika.

Pentru 2 portii: 250 g spaghete (in cazul meu,integrale), 200 g pancetta, 2 linguri ulei de masline, 4 galbenusuri de la oua de casa, 50 g parmezan proaspat ras + o cantitate de razuit in farfurie, un praf de sare si piper proaspat rasnit

La inceput se pun cele doua linguri de ulei intr-o cratita cu cele 200 g de pancetta taiata cubulete. Se rumeneste pana ce devine crocanta, iar grasimea se topeste. Se fierb pastele si se strecoara rapid, punandu-se peste pancetta. Din apa in care au fiert spaghetele, se ia cam un polonic si se pune peste paste. Se amesteca bine.Spaghetele nu trebuie sa fie uscate!



Cele 4 galbenusuri se amesteca cu putin parmezan, un praf de sare si piper. Apoi se rastoarna peste spaghete si se amesteca usor. Daca ti se par prea uscate, mai adauga un polonic din apa in care au fiert.Sosul trebuie sa aiba o consistenta cremoasa si lucioasa.

Atentie!!! Pentru a evita coagularea galbenusului, ai grija ca niciun ingredient sa fie fierbinte!


Pentru Carbonara a ales un vin alb,demisec (ca asa imi place mie)


 Inainte nu-mi placeau pastele carbonara, probabil din cauza sosului care continea smantana si nu mi se parea ca se potriveste cu bacon... Varianta autentica e mai simpla si mai buna, baconul/pancetta ramanand astfel crocanta. N-as refuza daca mi-ai da acum o portie, da' deloc! :P




 yum, yum !
Mi-a placut, mi-a picat si bineee!!!

Niciun comentariu: