14 iunie 2014

Aci Trezza, Aci Castello & Riviera Ciclopilor



In ultima zi de stat in Sicilia am dat o fuga la Riviera Ciclopilor. Am stat 45 de minute ca sa admiram stancile din roca vulcanica si sa facem fotografii. Era atat de cald incat lumea venise sa faca plaja, iar noi vroiam sa mai lenevim pe o terasa, in fata unui fresh din portocale siciliene. Pranzul si alte mofturi le-am servit in Catania. Eram cumva presate de timp...Ne-a placut mult satul pescaresc, dar nu ne-am bucurat prea mult de el. Luciana se uita numai dupa restaurante si ar fi vrut sa ne odihnim putin pe faleza. Imi tot repeta ca este prea misto ca sa plecam...Dar avionul nu astepta, asta era sigur si deloc cool.


In partea de nord a Cataniei, pe drumul ce duce spre Messina, se afla celebra Riviera a Ciclopilor. O stanca lunga si crestata, din roca vulcanica,in fata careia, in localitatea Aci Trezza, se gasesc legendarele stanci ale Ciclopilor care, conform legendei, Polifem le-a aruncat impotriva lui Ulise.










Aci Trezza este astazi o statiune balneara fermecatoare, celebra mai ales pentru ca este locul unde Giovanni Verga a plasat capodopera sa " I Malavoglia".






Aci Castello in schimb este faimos prin castelul din epoca normanda, care se ridica pe o stanca mare de bazalt si care poate fi admirat de pretutindeni. Aceasta frumoasa Riviera include de asemenea Capul Mulini si Santa Maria La Scala, cu superba sa plaja si mitica Pestera delle Palombe.
















6 comentarii:

Luciana Grigore spunea...

Hai ma Cataaa!!! offff!!! Stii tu ca de obicei sa ma faci sa mi se faca dor! Dar lasa...sa vezi tu in Provence!!!

Ducesa spunea...

Asa, sa ti se faca! :P

Abia astept Provence-ul, waw!

Luciana Grigore spunea...

Hai ma Cata!!! offfff! Ai un talent deosebit sa ma faci sa mi se faca dor de locurile pe unde umblam... Dar lasa....sa vezi in Provence!!

Ducesa spunea...

Si tu ai un talent sa ma faci nerabdatoare, urato!

Luciana Grigore spunea...

Hi hi hi!!! Stiu ca stai foarte bine cu rabdarea...Am incercat sa comentez si la Piata din Catania, dar nu am reusit! Nu te mai dadeai dusa de-acolo! Abia te-am urnit!

Ducesa spunea...

Pai da, normal, ca tu vroiai sa mananci ceva! :)
Iar eu sa beau un Frape!

Nu stiu cum n-ai reusit...mmm!