5 mai 2014

Taormina si Isola Bella


Piata IX  Aprilie

In Taormina am ajuns vineri dimineata ( 4 aprilie) cu Interbusul. Fiind la doar 7 km distanta de Letojanni, biletul a fost ieftin - 3,8 euro dus-intors. Am stat vreo sase ceasuri, adica pana la ultima masina (17:45)
Duminica, dupa vizita la Savoca ( satul in care s-au filmat scene din "Nașul" ) am revenit in Taormina pentru un pranz la pizzeria de langa gradina publica, pizzerie care ne-a placut in mod deosebit atat pentru autenticitatea mancarii, cat si pentru atmosfera localului...dar si pentru a inchiria o masina cu care aveam sa ne deplasam in zilele urmatoare, acolo unde ne doream cel mai mult. Am renuntat sa ne mai cumparam excursii scumpe cu timp limitat.
Corso Umberto

Se zice ca e una dintre cele mai fitoase destinatii de vacanta din Italia, ce atrage celebritati din toata lumea.Localnicii spun ca aici si-au inceput povestea de dragoste Liz Taylor si Richard Burton.
Orasul este construit in munte, pe terase, cam la 200 m deasupra marii. Ca sa mergi dintr-o parte in alta a orasului, trebuie sa urci si sa cobori sute de scari sau poti alege soseaua ingusta care serpuieste din varful muntelui pana jos, la Isola Bella. Exista si o telecabina care asigura transportul turistilor din centru pana aproape de mare.  Tot in Taormina gasesti cladiri vechi de sute de ani si magazine scumpe cu firme celebre de haine si incaltamainte, bijuterii sau obiecte de arta. Preturile sunt mari in general, dar asta pentru ca te afli intr-o destinatie exclusivista. :P

Cel mai frecventat bulevard din Taormina este Corso Umberto...Ne-am plimbat admirand cladirile vechi cu balcoane cochete, pline de flori.






Parcurgand bulevardul se ajunge in pitoreasca Piata 9 Aprilie cu fosta biserica Sf. Augustin (sec.XV) si Tunul cu Ceas


Taormina inseamna peisaje si restaurante de exceptie, atat ca atmosfera, prin panoramele ce le ofera, cat si din punct de vedere al gastronomiei.








Corso Umberto



Stradute inguste si cochete la tot pasul

balcon cu renumitele nespole, fructe pe care le-am gustat si noi in Catania




sare siciliana cu diverse condimente, miere de Etna, rosii uscate la soare, paste home made, ierburi uscate, limoncello, migdale, fistic,peperoncini, etc.






Mergand agale pe Corso Umberto am auzit coloana sonora... (The Godfather theme) si m-am indreptat spre magazinul din care se auzea muzica...Am stat asa cateva minute aducandu-mi aminte de unele imagini si secvente din film. M-am simtit cu adevarat in Sicilia, acasa la Don Corleone...Asta mi-am dorit de fapt, sa ajung si sa traiesc macar putin atmosfera acestei insule, insula incarcata de istorie si legende despre mafioti. Intotdeauna mi-am zis ca, daca n-ajung sa vad Sicilia, e ca si cum n-am vazut cu adevarat Italia, n-am cunoscut-o si  simtit gustul ei...Sicilia e unica! Sicilia e mai mult decat o insula. Nu degeaba se spune " Descopera Sicilia si vei descoperi lumea!" Sicilia este locul de intalnire a trei continente:Europa, Africa si Asia.







Ceramica de Caltagirone

hotel
















Restaurantul care ne-a placut cel mai mult. Prima data ne-am comandat o pizza siciliana si cate un cappuccino

Pizza siciliana a fost extraordinara...Blat usor crocant, rosii pasate, scamorza (mozzarella siciliana in varianta sarata), anchoa, masline si ulei de masline. La fel de buna am gasit in Catania. Ne-a placut prea mult incat sa ne luam doar o singura data...





Desi au lamai pe toate strazile, sicilienii nu stiu sa-ti faca o limonada ca la carte...

 A doua oara in Taormina. I-am dus pe Octavian si Galina ( tipii cu care ne cuplasem si la masa, la hotel) la pizza adevarata, la pizzeria de care spuneam mai devreme, cea de langa gradina publica. Le-a placut mult aici...si locatia, dar si mancarea. Sa nu mai zic ce impresionati au fost de vin !




Daca cea mai naspa pizza am mancat-o la Roma, pe cea mai buna am gasit-o aici, in Sicilia, indiferent de oras sau restaurant. Nu a existat tip care sa nu ne placa, ca sa nu spun de cea cumparata dintr-o pasticcerie din Messina, adica pizza la felie cu anghinare si rosii, cu ulei de masline si gust de peste. Luciana a fost tare incantata!Bine, recunosc, si mie mi-a placut,avea un gust bun, interesant!




La desert ne-am luat amandoua un semifreddo (exceptional) cu fistic. Nu de alta, dar ca sa ne mai incapa si inghetata stradala ce urma s-o cumparam la intoarcere. Si nici n-am mancat multa, decat 3 feluri ! :)



Dupa masa copioasa, o scurta plimbare prin Piata 9 Aprilie,  Belvedere cu o imagine spectaculoasa asupra insulei Bella. Eu nu mai aveam acumulatori la camera, dar tot am filmat putin cu telefonul. Era prea faina atmosfera!




Piata IX Aprilie - "Belvedere"



Si, hai sa mai mancam o inghetata! Cu fistic! A fost de mi-li-oa-ne!!! Inegalabila!



Si inca doua, una Mango si cealalta Bacci, cu ciocolata usor sarata! O nebunieeee !

Taormina inseamna de asemenea si mare, asadar iata splendidul Golf al Sirenelor, feericul golf cu Insula Bella, cu stanci marine si celebra Pestera Albastra

-Isola Bella-



Dupa cateva cumparaturi (in singurul supermarket din Taormina) gen parmezan, scamorza, condimente, ulei de migdale,cafea, nectar de caise cu gustul acela din copilarie,cand il gaseam la aprozar, si...geluri de dus  :))), ne-am luat la revedere de la "perla del Mediterraneo"

Pai daca asa indica semnul, inseamna ca asta va urma!

Niciun comentariu: