13 mai 2014

Pe urmele lui Don Corleone, la Savoca.

Dorinta mea de a vedea Sicilia s-a nascut atunci cand am vazut “ Nasul “ I si II.  Si ce stiam despre Sicilia, era tot datorita filmului, film pe care vreau neaparat sa-l revad.

Cu toate ca in programul excursiei era trecuta vizita la  Savoca, mai exact “ pe urmele Nasului”, nu s-a realizat nicicum plecarea. La fel nu s-a realizat nici excursia in Malta, motivul fiind vremea rea pe mare, cataramanul neputand iesi in larg. Ori noi asta ne-am dorit, sa calcam pe urmele lui Corleone si sa admiram Valletta. Dupa ce am intrebat in stanga si-n dreapta, am aflat ca, pentru Savoca, nu exista tren si nici autobuz, doar sa mergi pe cont propriu cu taxiul sau, bineinteles, sa inchiriezi masina.Fisa cu inchiriatul masinii ne-a picat la intoarcerea din Savoca, cand ne aflam in taxi. Soferul ne-a zis ca, pana la Messina, cu stat dupa noi patru ceasuri si inapoi, nu ne ia decat 350 euro. Ha haaaa haaaaa!!! Si ne-a lasat cartea de vizita, in caz de ne gandim sa mergem a doua zi. Dupa ce ne-a lasat de unde ne-a luat, adica din parcarea hotelului din Letojani, ne-am urcat in autobuz ( 1 euro/ pers) si am fugit in Taormina cu Galina si Octavian. ( cei cu care mancam la restaurantul hotelului). Putea sa ne pice fisa cu o seara mai inainte, dar nici asa nu era tarziu, mai ales ca orasele baroce le vazusem cu grup si ghid, fara prea multe batai de cap. Adica, am avut ceva electrizari cu o tanti, tanti cu musamaua! Ei, asta e o alta poveste care n-are legatura cu Savoca si zau, nu merita pomenita!

Duminica, dupa micul dejun si baut cafeluta pe terasa, cu Luciana, evident, ne-am urcat intr-un taxi mare, negru si destul de confortabil…Noi patru si soferul, clar! Am zis ca vrem sa ne duca la Savoca si sa ne si aduca la hotel, daaa, adica sa stea dupa noi cu multa rabdare… A stat saracul, zic saracul, ca era tare cumsecade. Ne-a asteptat, ne-a indrumat si ne-a mai povestit una alta. Vorbeam in toate limbile cu el si cu toate mainile. Unul o dadea cu engleza,altul in italiana, altul cu franceza…ba chiar si  cu romana! Tu stii ce bine seamana cu siciliana lor?

savoca Biserica Santa Lucia din Savoca

Savoca! Mamma mia! De pe drumul serpuit care urca pe munte, se vedea un sat vechi ce imi dadea emotii. Eu aici? Si n-aveam in minte decat secvente din film. Si ne-am dat jos langa alte catacombe aflate la intrarea in localitate. Nu ne-au trebuit iar mumii! Ploua. Taximetristul ne-a dat umbrele. Avea, avea, pentru fiecare client! Cine mai vorbea? Nimeni! Doar pe Luciana o mai auzeam, vag… “ Imi faci si mie o …?” Ha haaa haaaa ! Si atat! Țac, țac ! SICILIA aprilie 2-9, 2014 657

SICILIA aprilie 2-9, 2014 650

sicilia 2 111

Drumul principal al satuluiSICILIA aprilie 2-9, 2014 623

SICILIA aprilie 2-9, 2014 651

…si drumul care ne-a adus pana aici, sus

SICILIA aprilie 2-9, 2014 628

scara care te ducea spre catacombe

savoca cappuccini Eu…admirand si minunandu-ma de aceste locuri. Cred ca n-am ratat nimic, nici macar un tufis.

sicilia 2 133

Alaturi, langa Bar Vitelli, era o carciumioara draguta cu tot feluri de gustari si bauturi. Eu am luat doar un pahar cu Il Padrino, amintire. La Vitelli se zugravea…N-am vazut interiorul si nici pozele inramate cu mafioti.Dar am respirat si trait momente de neuitat.

sicilia 2 199

SICILIA aprilie 2-9, 2014 642

SICILIA aprilie 2-9, 2014 638  Drumul pe care Don Corleone, impreuna cu prima sa sotie, Apollonia, l-au parcurs de la biserica Santa Lucia pana la barul Vitelli, bar unde au celebrat nunta. Pe mine m-a impresionat acest loc, iar faptul ca le calcam pe urme…

SICILIA aprilie 2-9, 2014 626

Biserica Santa Lucia ( vedere din lateral)

sicilia 2 077

SICILIA aprilie 2-9, 2014 659

 

SICILIA aprilie 2-9, 2014 663

 SICILIA aprilie 2-9, 2014 631

SICILIA aprilie 2-9, 2014 632

sicilia 2 120

SICILIA aprilie 2-9, 2014 634

 

SICILIA aprilie 2-9, 2014 633

biscuitiO casa unde se faceau biscuiti. Chiar striga stapanul ca sunt buni, facuti in casa, naturali…N-am vrut sa ma intrerup din visare. Nu vroiam niciun biscuite, niciun fursec. Vroiam sa mai ma plimb pe stradutele inguste.

SICILIA aprilie 2-9, 2014 648

SICILIA aprilie 2-9, 2014 654

 

SICILIA aprilie 2-9, 2014 647  Pisici, pisici ca la turci! Urate! Ba nuuu, antipatice doar!

SICILIA aprilie 2-9, 2014 671

SICILIA aprilie 2-9, 2014 656

SICILIA aprilie 2-9, 2014 661

Catacombe ale cappuccinilor

SICILIA aprilie 2-9, 2014 635

SICILIA aprilie 2-9, 2014 636

SICILIA aprilie 2-9, 2014 662

SICILIA aprilie 2-9, 2014 641

Cred ca e cazul sa facem ultimele fotografii!

sicilia 2 153

Ne-ar fi facut mare placere sa pranzim aici “ specialita maccheroni fatti a mano” dar, din pacate, pizzeria era in renovare…Inca nu eram in plin sezon si sicilienii abia atunci incepeau pregatirile pentru turistii care sosesc in vara, la mare. Asta n-a fost o pierdere prea mare pentru noi.Important e ca am ajuns pe urmele “Nasului” si ne-am bucurat de acest pitoresc sat care si-a pastrat atmosfera siciliana autentica.

Scopul fiind atins, chiar si daca a costat 75 euro taxiul ( cu discount, initial cerea 80 ) ne-am continuat ziua cu plimbari si mancare buna in TAORMINA. Aici am aranjat si pentru inchirierea unei masini  cu 53 euro /zi. Era timpul!

SICILIA aprilie 2-9, 2014 668  Cred ca e foarte dragut sa vii vara aici, sa mananci o portie de macaroane, sa bei un pahar cu vin sau sa savurezi o inghetata. Dar, cine stie?! Dupa cate vad eu, Bogdi tare mult isi doreste o vacanta in Sicilia…

SICILIA aprilie 2-9, 2014 669

sicilia 2 216 He-he, n-ajunge sa bea apa !

SICILIA aprilie 2-9, 2014 667

 

SICILIA aprilie 2-9, 2014 655

Ce privire de…mafioata! Ha-haaa haaaa !!!SICILIA aprilie 2-9, 2014 672 Cele mai dragute masinute

SICILIA aprilie 2-9, 2014 670

Tanti Maria, stapana barului care a fost prezenta la filmari atunci cand renumitii actori, Marlon Brando si Al Pacino, au filmat scene la Bar Vitelli.

SICILIA aprilie 2-9, 2014 614

Galina, Luciana si Catalinuta in fata barului Vitelli. Țac, țac ! Inca una, d-le Octavian!

SICILIA aprilie 2-9, 2014 612

 

sicilia 2 197

marlo brando

8 comentarii:

Luciana Grigore spunea...

Ma bucur ca ti-ai vazut visul cu ochii si sper sa mai revii in aceste locuri care te-au emotionat atat....Ai trait clipa din plin!Trebuie sa vorbim foarte serios despre urmatoarea noastra plecare!

Eu spunea...

Te-as fi insotit cu mare placere in Toscana daca nu plecam cu Bogdi, in august.

Cat despre urmatoarea plecare, impreuna...sa-ti spun:

1.Napoli
2.Sevilla
3.Marsilia
4. circuitul cu Polonia
5. Creta
6. Israel cu Iordania
7. Norvegia (cand o fi sa fie) :P
8.Sardinia cu Corsica
9. Provence
10. Copenhaga.

Cam atat deocamdata! si vezi...am vorbit destul de serios. Te pup, hoinarica!

Luciana Grigore spunea...

Imi place, imi place! Pana si ordinea imi place! Sa vedem si in ce masura le vom putea bifa pe toate!

Eu spunea...

:))

Ma gandeam eu ca n-are ce sa-ti displaca!!! Vedem si cu ordinea, important e sa bifam din ce e in lista.

Luciana Grigore spunea...

Asa e! Pana la urma le facem noi pe toate!

Luciana Grigore spunea...

La Napoli putem merge in excursia aia cu Sorrento si Coasta Amalfitana, ca e pacat sa ajungem in Napoli si sa ratam zonele astea paradisiace!

Eu spunea...

Ma bucur ca esti de acord ! :)

Eu spunea...

Nu as mai vrea sa patim la fel,asa cum s-a intamplat la Palermo. Vreau sa caut cafeneaua, gelateria si pizzeria de care iti povesteam. Iar ca sa stau 2 ceasuri, stresata ca pleaca autocarul fara mine, mai bine nu!

La Napoli vreau macar 2-3 zile!