24 aprilie 2014

Sicilia, sei più bella di ciò che credi !

"È facile essere felici in Sicilia, ma è un’operazione che richiede un adattamento biologico oltre che culturale: bisogna imparare a vivere il tempo alla maniera siciliana."-(Odissea siciliana – Francine Prose)
A fost usor sa fiu fericita in Sicilia...Am trait intr-un ritm lent, asa cum o fac locuitorii insulei. Nu m-am intalnit cu stresul, deloc.Oameni zambitori, calmi si foarte saritori.Sicilienii nu sunt italieni! N-am intalnit maidanezi la coltul strazii, dar am vazut pisici, multe pisici vagaboande.Luciana le vorbea, le mangaia si le alinta. Eu am asa.. un fel de alergie, nu le-am iubit niciodata. Dar sa revin la Sicilia...
La vita e bella in Sicilia! Negustorii, carciumarii, pescarii n-au un program precis.Lucrul incepe atunci cand s-au trezit din somn ori atunci cand cred ei ca sunt pregatiti pentru o noua zi. Chiar de ceasul arata ora 12 la amiaza, nu te astepta sa-ti iei pranzul la prima terasa care ti-a iesit in cale, pentru ca iti pare locatia perfecta si meniul bogat..
Mancarea, dupa parerea mea, e cea mai buna din lume si n-are sa-ti mai placa ciorba acra sau sarmalele cand vei reveni acasa. O sa te gandesti numai la blatul ala pufos sau crocant, facut doar in cuptor cu lemne, pe care il avea pizza aia cu rosii pasate, anchoa, ulei de masline si cele patru fructe, de maslin, aruncate deasupra,incomparabile cu cele mancate pana acum. In Sicilia, legumele si fructele au alt gust datorita solului fertil care s-a format din lava solidificată, bogată în minerale. 
Gheothe spunea: "Legumele din Sicilia sunt delicioase, in special laptuca are un gust foarte fin de lapte, iar pestele are cea mai fina aroma". Intr-adevar, fiind scaldata de ape, Sicilia are in specificul ei multe preparate din peste. Tonul are chiar un festival al sau care se numeste "Matazza del tonno". Este vorba de un ritual de prindere a pestelui, care probabil isi are originea inca de pe vremea fenicienilor. Festivalul are loc primavara cand tonul inoata prin stramtoarea Gibraltar pentru a depune icre in marea Mediterana. Preparatul cel mai popular la acest festival sunt pastele cu bottarga (icre de ton).
Ori ca esti sofer, ori ca esti pieton, doh, n-ai nicio treaba cu verde-ul semaforului sau cu semnele de circulatie. Liber si pe rosu, altfel te vei trezi cu flash-uri si claxoane. De ce sa te stresezi pierzand timpul aiurea? De ce sa nu iei loc pe o banca la soare, ca sunt peste tot, sa savurezi un arancini sub un palmier inalt de 10 metri sau sa te plimbi pe plajele cu atatea barci din lemn, colorate ?!! Am observat ca, singurii care tin cont de orar, sunt soferii de pe Interbus. 
Ei, daaa, asta e ritmul natural al vietii! E vuoi subito ritornare...

Sicilia vazuta din avion. La fel si mareata doamna :))), prietenii stiu de ce ! :P
Etna

Catania
 Traseul dintre Catania si Letojanni, localitatea unde am fost cazate
O parte din perla Siciliei, Taormina. Noi am locuit la 7 km de acest oras cochet
 Stiam ca hotelul ne va oferi o panorama de vis, dar a fost mult mai frumos in realitate
 Primele poze facute la sosirea in hotel. Ne grabeam un pic pentru ca trebuia sa ajungem la cina. Si apropo', mancarea la Antares a fost de nota 10, foarte gustoasa si diversificata
 terasa unde ne beam cafeaua dimineata si cappuccino-ul decof. seara

 Drumul care ne-a dus la Taormina
 funicularul hotelului

 euuuu...inainte sa primim camera.tocmai ce sosisem in insula care m-a fermecat si  la care visez de multa vreme
1606, etajul 6 !
Panorama de pe balconul camerei, in spatele hotelului adica

 stanga-dreapta, exact asta vedeam dimineata si seara
 Bucatarul asta tare de treaba mai era...o ajuta pe Luciana sa nu se friga cu farfuria de Minestrone- delicioasa supa!
 Prima data cand imi place anghinarea sau carciofi, cum le spun sicilienii. Ei le gateau in cuptor, cu sare si ulei de masline, si atat!
 Asta a fost masa noastra pe toata perioada vacantei. Si de aici puteam admira peisajul









 Pastele preferate ale Lucianei." ca la gradinitaaaaa !!!" :)))


 De cand asteptam sa gust desertul specific, Cannoli siciliani! Au fost primii, dar nu ultimii!
 Barul de seara, de langa receptia hotelului
 Limoncello, lichiorul sicilian, preparat din lamai

 Da, dupa masa copioasa, ieseam pe terasa unde savuram o bautura rece sau calda de cele mai multe ori, adica cel mai bun cappuccino cu multa spuma

 A doua zi, soareee ! Tocmai bine de plecat in capitala Siciliei, la Palermoooo!!!Mamma mia!

va urma...

2 comentarii:

Vulpita Calatoare spunea...

Bine te-ai intors, Contesa!
Mi-a placut asa de mult pe unde m-ai plimbat! Super destinatie!
Sper sa revii si cu alte postari despre aceasta vacanta!
Numai bine iti doresc!

Eu spunea...

Multumesc, Vulpita! :)

Da, e o destinatie minunata si oricand m-as intoarce pentru ca au ramas atatea locuri interesante, din insula, in care n-am ajuns.

Bineinteles ca voi reveni cu alte postari despre Sicilia, cu orasele pe care am apucat sa le vad.

Numai bine si tie!