6 martie 2014

Tocana spaniola cu Chorizo si pui

Tot din acelasi capitol. Nu ca m-a fortat cineva, ca trebuia, ci pentru ca asa am vrut eu.Se umplusera sertarele frigiderului de legume si eu n-aveam chef nicicum ca sa intru in laborator. Cand am auzit ca e saptamana italiana la Lidl, chestie auzita ieri de la Bogdi, m-am urcat in masina si m-am dus la cel mai apropiat magazin, adica Lidl Titan.

Cum imi place mie sa casc gura printre rafturi, doh, chiar aveam si de ce, m-am trezit la un moment dat ca nu mai am loc in carucior. Pe langa sosuri italienesti, paste uscate si proaspete,ulei aromatizat, branzeturi de tot felul, cornuri de luat la scoala,vin alb demisec,pizza melanzane alla parmigiana si quattro formaggi (tipuri noi, aratoase,italiene, ce sa mai!), mango urias,legume la gratar, bla, bla…am umplut spatiul cu fructe si legume bio. De asta imi place la Lidl, gasesti produse misto cum nu vad in Auchan sau Mega, de exemplu…Bine, Mega Image, ramane totusi un magazin foarte frecventat de mine pentru alte si multe chestii tari.Astazi, la Lidl avea marfa super buna, chestii bio, exact ce ma intereseaza.Daca caut bio, atunci tin neaparat sa fie fructe sau legume (se consuma multe la suc).Mai putin ma intereseaza detergentii sau cosmeticele, ori cerealele care, oricum, nu prea le consumam. Deci, am gasit asa: mere, portocale, lamai, kiwi, morcovi, ceapa, pere, ardei,banane,cartofi si rosii cu cracuta. Ei, rosii n-am mai vazut pana acum, adica bio! Preturile sunt decente, ca sa zic asa, in comparatie cu magazinele bio din Bucuresti. Dar nici mici nu sunt! De fapt, Lidl nu e Penny!

Cu atatea legume m-am gandit la un ghiveci turcesc, mai ales ca aveam si bame. Dar nu, trebuia sa gatesc pieptul de pui pe care il aveam. Si mai aveam si niste Chorizo luat din Mega. Tocmai bine de preparat o tocana spaniola.Buna idee!

tocana spaniola 018

Ulei de masline pus in cratita cu ceva usturoi. 2 buc. cepe taiate solzisori, 2 buc.ardei rosu si 1 ardei galben, taiati julien, 4 cartofi de marime medie, taiati felii groase, 2 conserve rosii decojite, 1 l-ta boia dulce, 200 g Chorizo, 1 piept de pui taiat bucati mari, cu tot cu os, dar fara piele,150 ml vin alb, 2 cracute de cimbru, sare si putin piper. Puiul ar fi bine sa fie curat, adica de tara.

Pieptul de pui si Chorizo se perpelesc inainte de a adauga legumele. Apoi, totul se va pune la cuptor, acoperit cu capac. Dupa cca 80 de minute, se ia capacul si se mai lasa inca 20 min, la 180 grade.

Gustos de-ti lingi degetele, zau!

tocana spaniola 020

De savurat cu prietenii intr-un weekend. E o idee geniala pentru masa de pranz si se potriveste bine cu un demisec.

Niciun comentariu: