5 martie 2014

Salata de bulgur si rodie

Din ciclul “Ce sa mai mananc, daca n-am chef de gatit “ Treaba asta ma tine de ceva timp si sincer, nu stiu care e motivul sunt motivele . Probabil vremea de afara, trolerul din hol care asteapta, RCA-ul care expira, benzina din rezervor care… se evapora,piticii de pe creier,idiotii (se stiu ei care) rutina zilnica. Sictir la greu!

Mai aveam 3/4 punga de bulgur (bio), 2 rodii, patrunjel, cam 5 buchete, branza de toate felurile, ardei si ulei, ulei de masline cu bidonul. Lamai care, la fel, nu lipsesc din fructiera, lada de la frigi’ si altele taiate si lasate pe masa. Cica dezinfecteaza apa! Oricum, eu nu mai am incredere nici in apa de izvor pe care mi-o cara Bogdi, cu cisterna, in ghilimele zis.

Jumatate de cana de bulgur cu 1 cana apa am pus la fiert, dar si un praf de sare roz.Intotdeauna zic ca face viata mai frumoasa culoarea asta.Nu degeaba ne place. Am taiat/tocat 3 legaturi de patrunjel si am scos samburii de la o rodie. Am avut asa niste rodii zemoase, coapte, dulci…bulgur 010

Apoi, dupa ce s-a fiert bulgurul, l-am lasat sa se raceasca bine. Peste el am pus patrunjelul, semintele de rodie, zeama de lamaie, ulei de masline si inca un varf cutit de sare.

Bulgurul asta a avut gust de nuca, deloc rau.Insa m-am obisnuit atat de tare cu cel turcesc, incat mi se pare un aliment total diferit. Tot pe cel turcesc in prefer, iar pe cel ecologic n-am sa-l mai cumpar.O fi, probabil, mai sanatos.

Salata de bulgur si patrunjel am servit-o langa branza mea preferata,Halloumi. Din pacate o gasesc foarte greu la mine in cartier si trebuie sa merg pana la kasapul din Iancului, unde o gasesc de fiecare data la acelasi pret, 16 lei (250 g).Stiu ca a fost intr-o perioada la Lidl, atunci cand a fost saptamana greceasca, insa n-am prins oferta ca sa fac o comparatie intre cea turceasca si aceasta.

Prima data cand am mancat Halloumi,a fost in Marmaris. Chiar ma distram cu mama de zgomotul pe care il facea atunci cand muscam/mancam din ea. Scartia! Este o branza cu textura gumoasa, facuta din lapte de oaie.

bulgur 006

Cum a facut Nigella in cartea “Pur si simplu delicios”:

Branza Halloumi am pregatit-o in tigaie, adica am fript-o/prajit-o pe ambele parti dupa ce am taiat felii,cam de 1/2 cm.Intr-un bol am pus ulei de masline si ardei rosu,picant, maruntit bine pentru a-si lasa aroma.Putina zeama de lamaie, adica 2 l-te si 1 catel usturoi strivit. Am turnat sosul deasupra branzei si am servit.

Eu zic ca-i o masa gustoasa si care se pregateste rapid. Am inceput sa iubesc retetele EXPRES

bulgur

Niciun comentariu: