22 martie 2014

Rasol de manzat in sos de gulas

 

collage Inainte de a reveni la mancarea de primavara verzituri si lactate vegana… sau mai bine zis, inainte de a reintra pe dieta sanatoasa (de care am cam uitat ce-i drept, si se simte din ambele parti…) am gatit un rasol alb, de manzat, in sos delicios si cele mai bune galuste unguresti, din punga. Luasem din Ungaria galuste. special pentru gulas sau papricas, dar nu le venea randul deloc la gatit. Asta pana cand am gasit cel mai frumos rasol la bulgaroaica. in magazin, si am decis ca va fi mancarea potrivita pentru weekend, cand vine… Zuzu meu drag si scump, cel mai bun sot ever!!!

Rasolul a avut in jur de 1100 g dar eu l-am feliat frumos in felii de cca 1 cm pe care le-am spalat bine de tot in apa rece si apoi pus la fiert cu aruncat de ape ( de doua ori, ca sa iasa supa limpede).

Separat, intr-o cratita din ceramica, am pus 2 linguri ulei de masline, 2 catei de usturoi zdrobiti, 1 ceapa mare taiata solzisori,1 lingura seminte de chimen, 1 l-ta boia de ardei dulce, 2 ardei grasi si mari, taiati julien si 100 ml de vin alb,unguresc.Cat timp s-au fiert toate astea, cu completat de supa,am desfacut o conserva de rosii decojite (passata di pomodro)si le-am rasturnat in cratita. Am potrivit de sare si piper si cand au dat in clocot, am oprit focul. Cu blenderul gheara am pasat mixul pana a rezultat un sos fin si tare bun la gust. Am pus apoi bucatile de manzat in sos si le-am mai lasat 5 minute la foc mic.

Galustele le-am fiert 10 minute, in apa clocotita cu putina sare. Foarte gustoase! Au acelasi gust cu galustele din gris pe care noi le iubim. :)

Ti se topeste in gura, asa-i de fraged!

gulas 005-1

Acesta fiind zis si facut, sa trec la lucruri mai serioase!    :))    AMR 10 zile…

* Astept noua achizitie, un aparat…ca tot duc lipsa de aparate electrocasnice, :P  Uh ! :))  un aparat de facut lapte vegetal, adica un robotel care sa faca totul in locul meu, sa inmoaie, mixeze, paseze, strecoare ! No, serios acum, de cand nu mai consum soia, se vede dom’le, se vede tare! Toate au luat-o razna, inclusiv hormonii ( sunt la limita inferioara cu progesteronul). Trebuie sa revin cu picioarele pe pamant, trebuie sa schimb, din nou, alimentatia.

2 comentarii:

Vulpita Calatoare spunea...

Wow, ce bine arata! Mi-ai facut o poftaaaa!! :-)

Eu spunea...

Multumesc, Vulpita! :)