20 februarie 2014

Supa-crema din Champignoane

Am facut si gustat atatea supe-creme de ciuperci, dar niciodata n-am cazut pe spate lesinat de gustul lor nemaipomenit. Astazi am aflat motivul. Supa-crema de ciuperci trebuie facuta cu ingrediente putine si fara alte legume care sa ii schimbe gustul.Nu ceapa, nu radacinoase, nu lapte! Daca e supa-crema de ciuperci, pai atunci folosesti doar ciuperci. Si ciuperci proaspete, micute, rupte cu mana, Champignon!

supa crema de ciuperci 005

Mi-am luat din Mega Image o cutie de ciuperci la 500 g, unt Coliba de 82 % grasime (cel mai bun unt) si crutoane d’alea bune, marca proprie, la 4 lei pachetul. Nu stiu care e secretul, dar sunt cele mai faine de pe piata. Imi plac si goale, sa le mananc ca pe bomboane.Incerca-le, au gust de unt!

Se ia o oala. In ea se pun 2 linguri ulei, eu am pus de masline.Uleiul de masline este preferatul meu,  dar acela extra-virgin, presat la rece. L-as turna pe paine prajita si deasupra niste ierburi italiene/fulgi de chili…si uneori, rosii, daca sunt adevarate, si as manca pana la lesin. Peste ulei se pun 50 g unt, iar cand s-a topit, ciupercutele! Le-am scos inainte piciorusele, iar palarioarele mai maricele le-am rupt cu mana.Am presarat  sare roz si le-am acoperit ca sa fiarba incet, la foc mediu.Inca o felie subtire de unt! Am vrut sa le mai “caramelizez” putin, sa le dau savoare.Doamne, cum miroseau! Nu mai puteam de pofta…

1,5 –2 l apa dupa calire si lasat la fiert. Se mai potriveste de sare si piper cand s-au fiert.Se opreste focul.Dizolva o lingura de smantana in putina zeama si adauga peste ciuperci. Paseaza totul cu blenderul de mana ( manual).

Pune-ti supa-crema intr-un bol. Are consistenta perfecta! Adauga cativa stropi de ulei de masline si niste fulgi de chili.Si nu uita de crutoanele alea misto! Am mancat doua boluri, atat de mult mi-a placut. Si fara fulgi de chili, parca nu intra la fel de bine!!! La mine !

supa crema

Pentru supa-crema perfecta: * nu folosi ceapa sau radacinoase care vor schimba gustul natural al ciupercilor, cu unul dulce; * nu folosi alte condimente inafara de sare si piper, iar in momentul servirii, fulgi de chili ;  * nu folosi lapte si nu adauga smantana mai mult de 1-2 linguri in oala ( 2 linguri la o cantitate de 3-4 litri de supa)

PS: Data viitoare, la supe-creme, nu voi mai adauga telina,morcov sau cartof.

2 comentarii:

Adelina spunea...

:) Ce să zic, câte case atâtea obiceiuri și gusturi. Și eu făceam acum câțiva ani supă cremă de ciuperci cu țelină și morcov și nu m-a dat pe spate. Până am încercat varianta simplă cartof, ceapă, ciuperci. Asta da, e total pe gustul nostru. Cartoful e neutru, iar o ceapă la câteva porții nici nu se simte, mai ales că-i fiartă, dispare și iuțeala și se pierde și din aromă. Eu nu călesc, ceapa călită da are gust pronunțat și nașpa (părerea mea).

Crutoanele din comerț știu că-s cu ulei rafinat, n-am găsit cu unt până acum. O să mă uit de astea de care spui. Oricum prefer să le fac în casă, rămâne mereu pâine și-s și bune cu un ulei de măsline de calitate.

Precum spuneam, gusturile nu se discută, însă așa cum ai făcut tu nu m-ar tenta, e ca și cum aș mânca ciuperci pasate, adică un fel de piure, fără alte legume parcă n-are farmec dacă-i supă.

Piperul mie nu-mi place și l-am și scos din alimentație că nu-i sănătos. Dacă e să folosesc condimente pun za'tar, dar îmi place și doar cu sare de mare/roz.
A, și câteva cuburi de ciuperci sălbatice (cum sunt hribii) îi dă un gust tare bun. De alune de pădure. Dar no, o pungă de hribi costă destul. Merge și fără.

Eu spunea...

Ade, da, gusturile nu se discuta, insa supa asta nu seamana a piure de ciupoerci, chiar are gust. Combinatia mentionata mi-a placut cel mai mult de pana acum. Cum spui, cartoful e neutru, dar nu-i vad rostul, decat daca ar fi trebuit sa lege supa. Pe mine cartoful ma baloneaza si nici nu-mi place fiert, nici la ciorba nu pun.Nu folosesc cartof la ciorba, inainte foloseam la aia de legume. Ceapa nu-mi place, fie ea si fiarta in apa cu putin ulei, am scos-o si pe ea de data asta. Untul cu uleiul de masline i-au dat toata savoarea, iar smantana i-a evidentiat gustul.De aceea n-am pus mai multa, sa nu mananc supa de smantana.

Noua ne place piperul, mancam picant, iar cel mai mult piper sau picanterii eu folosesc, Bogdi mai putin. N-o fi el asa sanatos, dar nu exagerez, doar de aroma. De exagerat, poate, la chili, oriunde mananc, sa nu spun de turci!

Crutoanele de care ziceam sunt cele mai gustoase.Nu ma intereseaza asa de tare daca sunt sanatoase...intelegi! Supe-creme fac rar, iar cel mai des pe cea cu broccoli pe care, bineinteles, o mananc cu lamaie si fara nimic altceva.Nu mi se potrivesc crutoanele.Nu sunt extremista, mananc de toate, adica tot ce poftesc! Ciuperci salbatice am, uscate, la punga. Dar nu-mi plac! cred ca au expirat. Nu mai iau veci!

Crutoane am facut si eu, dar nu mai fac. Punguta de la Mega ma satisface o data pe an, cand fac supa-crema de ciuperci. Probabil o sa fac mai des, ca tare mi-a placut! Dar, preferata mea, tot cea de linte rosie va fi mereu, pe care o mananc fara crutoane.

La paine am renuntat, dar mai aduce Bogdi de la Alba, pentru el, cand vine acasa. Nici Alexia nu mananca paine, decat goala ii place!Iar ca sa manance goala...nu exista! eu nu cumpar, decat daca am vizitatori. :)