6 februarie 2014

Curry cu cartofi dulci

Azi am pregatit curry vegetarian. Un curry cu legumele pe care le-am avut in casa. De fapt, poti adauga orice leguma, baza acestui preparat extrem de delicios fiind, bineinteles, sosul. Gustul sosului va depinde foarte mult de condimentele pe care le folosesti. Mi-a placut la nebunie rezultatul final, mai ales ca am mancat un bol plin, cu o chifla zdravana, calda,scoasa atunci din cuptor. Ar fi mers de minune orezul Iasmin, dar…zilele trecute tocmai asta am mancat.Ei bine, nici n-am mai avut rabdare sa fierb orez,mirosul curry-ului ma innebunise de-a binelea. Si nici macar n-am avut rabdare sa se raceasca…Am rupt bucati de chifla calda si le-am intins in sos, aproape lingandu-mi degetele…

curry 034

Cum se face nebunia asta? Foarte simplu si rapid. Pune-ti pe blatul de lucru toate ingredientele si incepi sa dai din maini.

O cratita din ceramica…Pui niste ulei de masline, 4 catei usturoi zdrobit,1 l-ta seminte chimen,1 l-ta coriandru macinat, 1/2 l-ta harissa, 1 l-gura curry pudra, 1 ceapa mare,maruntita, 1 ardei capia.Amesteci ca aromele sa se imbine cu uleiul…Apoi adaugi 2 cartofi dulci (batate) taiati cuburi si 1 pahar supa legume/apa.

Intre timp se taie 2 dovlecei/zucchini si se pregateste laptele de cocos 250 ml, adica se bate bine cu furculita pentru omogenizare.Laptele de cocos are consistenta unei smantani, dar cu gust subtil de cocos in comparatie cu untul de cocos. Eu folosesc laptele de Mega Image si sunt foarte multumita de calitatea lui.

Cand cartofii dulci sunt aproape fierti, se adauga dovleceii si minunatul lapte…Se acopera si se asteapta pana au fiert bine legumele.

Urmeaza sarea,piperul si coaja de la o lamaie, rasa. Se amesteca usor ca sa nu zdrobesti legumele.Se desface o conserva de rosii taiate cubulete (Cirio) si se adauga peste curry.

Se mai lasa 2-3 minute sa fiarba, dupa care adaugi 100 g spanac baby (o casoleta)

 curry1

 

curry2

Nu mai este nevoie sa acoperi cratita.Spanacul se va inmuia rapid si curry-ul este aproape gata.

Inchizi aragazul si lasi 20 de minute ca sa se imbine aromele… Si ca sa iti creasca poftaaa!!!  :P

 curry3

curry 025

curry 028

Nu pot sa descriu in cuvinte ce gust fantastic are…O combinatie de arome perfecta! Intre oriental si mediteranean, un dulce-acrisor spre picant!

Mi-ar fi placut sa pun si doua maini de naut, dar n-a mai ramas nici urma de boaba prin camara…

Niciun comentariu: