27 februarie 2014

Chiftelute italiene a la Nigella

Cu cateva saptamani in urma am prins reducere de 35-40 % la orice carte cumparata de pe Elefant. Mi-am luat si eu patru, adica doua cu Jamie Oliver si doua cu Nigella Lawson ( cea mai simpatica autoare de carti culinare si gazda unor emisiuni de profil difuzate in Marea Britanie,SUA si altele, emisiuni pe care le urmaresc la PaprikaTv.

Cartea care m-a atras cel mai mult, a fost a Nigellei “ Pur si simplu delicios”. Am gasit  retete ilustrate ce imi lasa gura apa, retete necomplicate si delicioase, usor de preparat. Adica, exact ce-mi trebuie mie, mancare de preparat dupa o zi obositoare sau intr-un weekend de lenevie.

chiftelute marinate 016

Un fel de mancare care necesita mult timp, dar doar daca vrei sa faci tu pastele, in casa. Secretul acestor chiftelute din carne este sa le faci mici. Eu am folosit o lingurita pentru a modela fiecare chifteluta. Imi place sa fie egale ca marime si sa nu depaseasca cantitatea care incape in lingurita. Daca ai vreun copilas prin preajma, fa-i placerea de a-l lasa singurel la aceasta operatie.Sigur se va bucura.

Este nevoie de un castron si de o tava pe care se vor aseza bilutele.

bulgur 018

Chiftelute: 500 g carne mix (250 vita+250 porc), 1 ou, 2 linguri parmezan proaspat ras, 1 catel usturoi tocat, 1 lingurita oregano uscat, 3 linguri gris sau firimituri de paine, piper negru proaspat rasnit, 1/2 l-ta sare

Sos de rosii: 1 ceapa, 2 catei usturoi, 1 l-ta oregano uscat, 1 lingura unt nesarat, 1 lingura ulei masline ( nu extravirgin),700 g rosii pasate de la sticla, 1 l-ta zahar/fructoza, sare si piper, 100 ml lapte

Pune ceapa, usturoiul si oregano in uleiul de masline si unt, la foc domol cca 10 minute. Adauga rosiile pasate, apoi umple sticla goala, pana la jumatate, cu apa rece.Adauga apa in cratita impreuna cu zaharul, un strop de sare si piper, si lasa sa fiarba 10 minute.Sosul de rosii va fi subtire, dar nu te ingrijora, mai tarziu se va ingrosa.

Incorporeaza laptele, apoi adauga pe rand, chiftelutele. Nu amesteca decat dupa ce chiftelutele devin din roz brune, sa nu se zdrobeasca. Mai lasa sa fiarba 20 de minute, acoperind cratita partial cu capac.

La sfarsit verifica daca mai este nevoie de sare si piper.

chiftelute

Nigella

 Nigella sau regina neincoronata a bucatariei britanice a devenit simbolul a tot ceea ce este mai gustos, mai placut si mai lipsit de snobism in gastronomie

Obtii suficient sos pentru a acoperi generos pastele pe care le vei manca ca si garniturachif Delicios! O reteta de nota 10!

chiftelute marinate 044-1 

Pofta buna!

chiftelute marinate 041

 

Si cum am promis… Facui poza cu noul meu prieten calator <3 <3 <3

chiftelute marinate 006

Niciun comentariu: