29 ianuarie 2014

Suc sau nectar ?

Ne-am dat pe sucuri de cateva saptamani, adica din vacanta lui decembrie. Pai ce ne-a venit? O emisiune interesanta ne-a adus aminte ca avem aparatul ascuns in raftul din balcon. Eu l-am pus acolo pentru ca ma enerva cumplit sa-l curat de resturile fructelor, dupa ce il foloseam. Fructele sunt pentru micul dejun… si ma gandisem eu ca o banana sau o portocala nu necesita atata munca ca sa le bagi in gura.Insa mi-am schimbat ideea gresita cum ca e nasol sa decojesti, sa tai, sa storci si sa cureti cu periuta sita din inox. Comoditatea nu e prietena deloc cu sanatatea! :D

Dimineata, inainte de a pleca la scoala, se bea cate o cana mare (halba) cu suc proaspat. Cel mai simplu suc contine  2 mere, 2 portocale si 2 morcovi. Acesta e clasic, cum spunem noi. Apoi urmeaza cel din 2 pere, 2 mere si 1 cm de ghimbir. Eu imi pun si o l-ta de spirulina pe care o amestec bine ca sa se dizolve.

Imi place foarte mult cel din castravete, mar verde, lamaie si ghimbir.

sucuri 

Sucurile (extractoare centrifugale)furnizeaza substantele nutritive cu viteza maxima - corpul absoarbe tot continutul benefic al acestora cu eficienta maxima, nestingherita de necesitatea de a descompune si a digera portiunile mai consistente. Lipsa fibrelor (eliminate prin procesul de extragere a sucului) inseamna ca organismul nostru poate asimilia substantele nutritive din suc in cateva minute, in loc de cateva ore.Aceasta este o modalitate garantata de a exploata la maximum vitaminele,mineralele, enzimele, elementele purificatoare si celelalte substante nutritive benefice, din fructe si din legume.

“Dupa consumarea unui suc proaspat va veti simti inviorat aproape imediat ( foarte adevarat, am energie intraga zi). Procedand astfel, zilnic oferiti organismului o doza mare de substante nutritive din derivati naturali,care potenteaza sanatatea si ajuta organismul sa seprotejeze bine fata de toxine si boli.”

Nectarele (obtinute la blender) – contin o cantitate substantiala de fibre, care reprezinta in sine un element nutritiv important. Intr-adevar,fibrele constituie un ingredient esential al dietei noastre, dar care lipseste adeseori. Nu numai ca determina miscarea intestinelor, ci le ajuta sa se mentina sanatoase si sa pastreze nivelul adecvat de bacterii benefice. In afara de aceasta,orice bautura care contine iaurt sau lapte ( vegetal, din punctul meu de vedere)- cum ar fi nectarul cremos -devine o sursa importanta de proteine.

sucuri2

Concluzia: – merita sa faci un minim de efort pentru un maxim de confort.

* energia pe care n-o mai aveam de multa vreme, acum a revenit

* este singura masa pe care o pot inghiti la prima ora a diminetii, masa care ma invioreaza instant.

* copilul nu raceste, nu se constipa,mananca mai bine si are alt tonus  (inainte nu credeam in eficienta sucurilor)

* consum mai multe fructe si legume pe zi, in special mere ( inainte mancam 2 pe an )

* avem mai multe fructe si legume in casa, deci nu mai raman in pana de morcovi, telina,castraveti,varza, sfecla, ananas,mango, mandarine, pere, samd

* spalatul storcatorului mi se pare joc de glezne acum

* inca un storcator in dotare pe care l-am trimis la Alba ( Bogdan nu mai concepe ziua fara suc)

Mai jos sunt cateva retete interesante,cu ingrediente accesibile, pe care le recomand tuturor consumatorilor de sucuri proaspete, din fructe si legume.

sucuri 018

sucuri 019

sucuri 020

sucuri 021

sucuri 022

sucuri 023

sucuri 024

sucuri 025

sucuri 026

sucuri 027

sucuri 028

sucuri 029

sucuri 030

sucuri 031

sucuri 034

SURSA

4 comentarii:

Octavus spunea...

Fructele pe stomacul gol sunt benefice pentru organism. Totusi trebuie sa tii cont si aici de niste reguli de nutritie. Mai exact, in cazul tau, nu trebuie sa amesteci fructele acide(portocalele) cu cele dulci(merele). Enzimele generate de stomac pentru digestia lor tind sa se anuleze reciproc. Acum depinde si de organism dar in general asta e regula.
De asemenea si sucurile(de fructe/legume) nu stiu cat de benefice sunt. Daca in mod normal mananci un mar sau o portocala si te saturi, intr-un suc intra 3-4 fructe. Trebuie sa iei in calcul cantitatea de zahar pe care o introduci in organism sau nivelul de aciditate al sucului. Inca mai caut si eu informatii pe tema asta :)

Eu spunea...

Octavus,intr-adevar, chiar ieri am citit ca te poti intoxica cu cantitatea de fructoza a sucurilor.

Din cate stiu, fructele acide devin alcaline pentru organism odata ajunse in stomac.

Sunt multe informatii pe tema asta incat nici nu mai stiu ce este adevarat sau fals.

Adelina spunea...

Da, nici eu nu combin fructe cu legume. De preferat sau faci doar suc din fructe sau doar din legume. Sau mai este acceptată varianta fructe plus vegetale (spanac, salată...), dar eu nici aşa nu combin.

Însă la capitolul fructe nu ţin cont de nicio regulă. Combin şi dulci plus acide, mai ales acum iarna când oricum nu-s atâtea fructe.

Noi nu prea consumăm sucuri, am şi donat storcătorul cu centrifugă că oricum nu era de-ăla şmecher şi se cam pierdeau vit. şi mineralele până terminam de făcut sucul. Mai fac diverse combinaţii în blender... sau un fresh de portocale/grefrut dimineaţa că am o presă de-aia manuală.

În schimb fructe ca atare se mănâncă din greu, cel mai adesea dimineaţa. Şi nu sar peste micul-dejun că-s nervoasă toată ziua dacă nu. :) Iarna asta preferatele mele sunt merele de orice fel (şi nici eu nu consumam f. multe înainte...), gutuile, ananasul şi grepfrutul. Restul mai puţin.

Oricum, sucurile tale arată f. bine. Ca de obicei. Te pup!

Eu spunea...

Eu combin aproape mereu mar si morcov.Castravetele cu lamaie si mar, super gustos!

In rest, nu prea am ce legume sa folosesc! sfecla rosie eventual, dar inca n-am incercat.

Ai mei beau suc dimineata neaparat, asa ca voi continua.Deocamdata n-am de ce sa ma plang, ma simt bine, imi place chiar, ma racoreste.

Cu timpul poate trec la un aparat mai performant, gen Green Power.

Stiu ca apa din fructe nu se compara cu nicio apa pura, e cea mai benefica si nimic n-o poate inlocui.

La blender, fac nectar, banana+lapte soia sau migdale, mesquite(super delicios)si mango.
La vara vor urma capsunele si fructele de padure.Sunt extraordinare!