24 ianuarie 2014

Creveti a la Lorraine Pascale & Somon Teriyaki a la Gordon Ramsay

Eu sunt cu dor de duca de cand a inceput anul. E perioada cand ne cautam oferte pentru vacanta si asta ma face sa fiu si mai nerabdatoare.De cateva nopti tot visez ca ma plimb prin Palermo, da Doamne, si cum ma extaziez eu de toate peisajele insulei. Nu ma vad mancand decat fructe de mare, peste, Cannoli, Pizzolo, Arancini, Caponata si Gelato Siciliano.

N-are nicio legatura cu retetele de fata, doar explicam lipsa activitatii pe blog…Intr-o zi, uitandu-ma pe Paprika, am vazut-o pe Lorraine gatind niste creveti carnosi, lipiciosi si foarte aratosi. Mi-am notat repede ingredientele in ideea de a prepara si eu delicatesa asta neaparat. Dupa cateva minute, in aceeasi zi, a aparut si Gordon cu somonul lui spectaculos, alaturi de o garnitura interesanta.Erau niste taitei japonezi cu morcov,fasole verde,kale,ceapa verde,usturoi, ulei de susan,sos de soia, alge uscate (nori) si zeama de lamaie.Eu n-am pregatit si garnitura (next time), desi am notat-o, ci am trecut direct la “cartofi prajiti “, varianta mai sanatoasa, la cuptor.

nicole si alexia 061

Reteta cu creveti ( rezultat: delicios)  500 g creveti (curatati de mustati si cap), 2 l-guri ulei masline, ardei iute/ fulgi chili, 4-5 catei usturoi zdrobit, 90 ml whisky, 1 l-ta melasa/zahar brun, coaja rasa de limeta/lamaie, zeama de la 1 lamaie,sare de mare

creveti

Intre timp m-am ocupat si de somon, astfel:

Marinata: 5-6 catei usturoi taiat feliute 1 deget ghimbir (feliute), 3 l-guri sos de soia, 1 l-gura otet de orez, 1 l-gura sirop de artar/ agave

Se pun bucatile de somon in marinata si se lasa la frigider 15-30 minute. Apoi, intr-o tigaie, se pune putin ulei si se aseaza frumos somonul cu pielea in jos. Se rastoarna marinata peste bucatile de peste si se lasa sa se gateasca la foc potrivit, pana scade tot sosul. Eu am sarit etapa asta, am bagat somonul direct la cuptor, la 200 grade. Am mai pus cativa fulgi de chili si ceva ierburi italiene.

Pana s-a rumenit somonul, am taiat cartofii si i-am condimentat cu ulei masline, sare, boia si cimbru. Si ei au mers la cuptor pana s-au copt frumos.

nicole si alexia 045

nicole si alexia 046

nicole si alexia 050

nicole si alexia 049

Abia apoi m-am apucat de creveti! Am pus uleiul cu usturoiul si chili, am adaugat crevetii, paharelul de whisky, coaja de lamaie,zeama de lamaie, zaharul brun si sarea. Cand a scazut zeama, i-am luat de pe foc si i-am pus rapid la cuptor pentru 5-8 minute, nu mai mult, ca se fac cauciuc!!!creveti2 Si gata!

somon cartofi

nicole si alexia 060

Crevetii au iesit atat de buni, cu gust dulce-acrisor, lipiciosi, dar si suculenti! Somonul a fost la fel de delicios, dar bataia a fost pe creveti.

nicole si alexia 064

nicole si alexia 066

Niciun comentariu: