7 decembrie 2013

Cel mai bun somon

Pentru ca ii place copilului si pentru ca e singurul peste pe care il mananca cu placere. Am zis sa-i mai schimb meniul, nu toata ziua paste pomodoro, pizza, piure, supa de rosii ( pe care acum o uraste mai mult decat orice), orez, paste pomodoro, piure, orez, punct si de la capat: pilaf, cartofi, rosii.

I-am zis ca o dau pe peste si m-am tinut de cuvant. Care sa fie carnos, fara prea mare miros si, bineinteles, sa nu aiba oase? A, da, si sa aiba culoarea…roz!!! Oh My God! Se putea si cu putin mov. Glumeam! :)) Mai, am zis ca i-l fac orice culoare, numi sa-l manance. Si, sincer, aveam mari dubii. Mi-am dat toata silinta sa i-l fac cat mai gustos si mai aratos. Sa nu fie suculent, dar nici uscat, nici sarat si nici condimentat.

Si am ales cateva bucati de somon, file,pe care le-am mozolit cu ulei de masline, sare, piper, ceva condimente italiene ( usturoi,peperoncino,oregano si alte frunze uscate) si le-am stropit bine cu sucul de portocala, apoi cu cel de lamaie…Am asezat frumusel bucatile intr-o tava, cu pielea in jos, si direct la cuptor, la 190 grade.

Mancare de Nicolae 023

Cum m-am apucat eu de treaba, adica sa fac peste roz

Mancare de Nicolae 010

Baia bucatilor de somon am facut-o intr-o farfurie…Am adaugat uleiul, sarea, ierburile, sucul de portocala si coaja de  lamaie, rasa. Am zis eu ca trebuie sa iasa ceva gustos, nu gretos!

colaj Iar pentru un plus de culoare, am adaugat si cateva rosii cherry, sa fie mai interesant pentru copil daca tot e fan tomate

Mancare de Nicolae 018

“Ce vrei la garnitura, Alexuto? Sa nu zici ca tot cartofi!” “Nu cartofi, orez!” :))

Am luat din MI un mixt hawaian (Edenia) si numaidecat l-am transformat intr-o garnitura la peste. N-am facut nimic altceva decat sa-l sarez cu sos de soia, fara ulei si alte cele.

Mancare de Nicolae 026 Tu habar n-ai ce succes a avut cina asta, mai ales cu sosul asta de usturoi pe care l-am pregatit in doua miscari.

4 catei de usturoi, zdrobiti, 1 lingura smantana, 4 linguri iaurt cu zero grasime ( Pilos), 1 lingura otet de zmeura, putina zeama de portocala si coaja rasa, plus un praf de sare

Mancare de Nicolae 027

Foarte bun! Crezi sau nu, Alexia mea a ras tot din farfurie. Mie nu prea mi-a placut porumbul din mix, dar asta n-a fost un motiv de refuz. Rosiile cherry au fost dulci, zemoase, si au dat un plus pestelui. Data viitoare am sa pun mai multe.

Mancare de Nicolae 029

Mancare de Nicolae 030

Da’ legume roz exista?

2 comentarii:

Stefan Dumitrache spunea...

Bună! Nu mai știu cum am descoperit blogul (parca datorita uleiului de catina), chestia e ca de atunci tot citesc! E minunat! Mulțumesc! Alex

Eu spunea...

Si eu iti multumesc pentru interes.