13 noiembrie 2013

Börek cu feta si cartofi

O placinta turceasca cu adevarat gustoasa! N-am stiut ca Borekul se prepara cu cartofi pana cand am mancat in vama turceasca, acum in august, cand am fost ultima data la Istanbul. Stiam ca ingredientele sunt foile Yufka, spanacul si/sau branza Feta,dar e nevoie si de cartof pentru ca ii da un gust special, o face frageda si leaga foarte bine compozitia. Iar ca sa fie un Borek ca la carte, musai sa presari deasupra Nigella Seeds, seminte pe care mi le-am adus, bineinteles, de la Istanbul.

Fotor1101164827

1 pachet foi Yufka ( se gasesc la magazinul turcesc din Iancului ), 3 cartofi fierti si zdrobiti, 500 g Feta, 2 linguri iaurt gras,1 ceapa taiata marunt, 1 ou (optional), ulei de masline, seminte de Negrilica ( Nigella Seeds)

Foile Yufka sunt foarte mari, asa ca poti sa-i dai Borekului forma dorita: triunghiuri, tigarete, patrate, spirala.

Mai intai se preincalzeste cuptorul la 180 grade. Apoi se ia o tava, se unge cu ulei si se pregateste borekul. Dupa ce ungi fiecare foaie cu ulei de masline, se adauga umplutura, adica branza amestecata cu ceapa, iaurtul, cartofii zdrobiti si putin piper.

Se unge placinta deasupra cu galbenus de ou si se presara semintele de Negrilica.

Se lasa la cuptor pana se rumeneste frumos deasupra. Se serveste calda, cu Ayran. Delicioase momente!

Fotor110116556

 

Fotor110116537

 

Fotor1101163636

Niciun comentariu: