15 octombrie 2013

Cea mai buna supa-crema cu broccoli

Merge bine pe vremea asta.Iti incalzeste sufletul si iti bucura papilele…Asa-i de faina!

Nu as fi vrut sa povestesc despre supa in postarea asta, ci despre noul plan de vacanta. Mi se pare ca vara a fost tare demult. Asa s-o dus de repede, incat mi-e dor de ea si-o vreau inapoi. Suport frigul, desi n-a venit de-a binelea, numai cu gandul la viitoarele bagaje. Urmeaza o mini-vacanta, in noiembrie, apoi una mai maricica la sarbatorile de iarna. Un alt motiv pentru care suport vremea de afara, daaa, e bucuria ca vom fi din nou impreuna, pentru mai mult timp.

Voi suporta intreaga iarna, chiar daca nu-mi place…Nu-mi place perioada lui ianuarie si februarie, cand totul e lipsit de viata si omul imbuibat de mancare care, cu greu, reintra in campul muncii..Omul care asteapta sa apara verziturile si sa se detoxifice… Dar, am zis, ma consolez cu ideea ca imi caut oferta la sejur pentru vara. Poate si un circuit pana atunci, dar undeva unde sa imi fie cald si sa imi pot savura linistita cappuccino-ul spumos,la terasa.Inca procesez cererea...Asa devin eu optimista in toate. Si ma mai consoleaza si timpul, ca trece repede, pe o parte, ca pe cealalta…

Fotor01014195836

  • 1 broccoli
  • 2 linguri de unt + 1 lingura ulei masline
  • 1 ceapa mica
  • 1 cartof
  • 1/2 radacina telina mica
  • 1 litru supa/apa
  • 200 g smantana grasa
  • sare si piper dupa gust

Fotor01014193054

  1. Se pune uleiul si untul intr-o oala, la foc mediu.
  2. Se caleste ceapa taiata marunt, apoi se pun telina si cartoful taiate cuburi.Se acopera cu supa si se lasa la fiert cateva minute. 
  3. Cand s-a fiert usor cartoful, se adauga florile de broccoli impreuna cu radacina acestuia pe care am maruntit-o bine.
  4. Se scoate putina supa din oala, zeama in care dizolvi smantana. O deserti inapoi si inchizi focul.
  5. Se mixeaza cu blenderul.Se potriveste de sare si piper.

Se serveste calda, cu crutoane.Gustos!

Fotor01015155246

Niciun comentariu: