14 septembrie 2013

Istanbul, mon amour!

O zi buna incepea cu cafeaua de dimineata. Si nu cafea preparata la ibric, in nisip,tare, ca sa-mi ridice tensiunea, ci o cafea americana servita pe terasa la Karafirin. 3 minute de la Prestige, mergand lejer… Aici imi inghiteam galbenusul, timp de un ceas.Micul dejun il serveam la hotel, iar aici savuram cea mai buna limonada si cea mai buna inghetata cu aroma de scortisoara peste care se topea o cupa de lamaie. Extraordinara! Nu mai incercasem pana atunci aroma oriental, chiar daca imi plac experimentele. Am trecut-o pe lista cu favorite si n-o sa uit de ea. Timp de 4 zile am fost client fidel. Imediat dupa Milan Gold ( se vede firma in poza) este magazinul unui amic, Osman. El imi dadea toate informatiile necesare:malluri, magazine, piete, palate, transport, preturi si altele.Stiu, mare lucru sa ai un prieten turc la Istanbul care sa vorbeasca si romaneste la perfectie!

IMG_2563

 

IMG_2565

IMG_2566

 

IMG_2792

IMG_2550

La Forum Mall Istanbul am ajuns pentru acvariul Turkuazoo si simulatorul 4D. Pe langa astea, am servit masa si am facut cateva cumparaturi, in special pentru Dulcineea! :)

IMG_2570

 

IMG_2626

IMG_2619

IMG_2609

Turkuazoo seamana foarte bine cu acvariul din Barcelona…Aceeasi banda rulanta care te poarta prin tunel. Pana ti se aducea mancarea,o tipa se ocupa de copii. Si pentru ca fetele noastre sunt mai maricele, au primit planse si creioane colorate. De ce nu se gandesc si bucurestenii nostri la ideea asta? asa as sta mult mai relaxata intr-un local in care vin adulti cu plozi plangaciosi.

IMG_2630

Lahmacun de la tatal lui, din Istanbul. Dar, ca sa fiu sincera, nu e nicio diferenta intre acesta si cel de la A la Turca.

IMG_2631

Din Eminonu am luat vaporasul pentru o plimbare pe Bosfor. Alaturi se afla Podul Galata sub care gasesti numai restaurante cu mancare buna si preturi decente. Corabiile vechi si chicioase nu sunt pentru transport de persoane, ci pentru a servi oamenilor peste la gratar si scoici umplute cu orez.

IMG_2639

 

IMG_2640

IMG_2658

Desi mai fusesem intr-o astfel de croaziera, mi-a refacut placere sa admir peisajul celor doua tarmuri.Am prins si o invazie de meduze mari in drumul nostru pana la Podul Bosfor. Ce incantare pentru copii!

IMG_2648

Traseul pe stramtoare

Imagine hartă

 

Iata-ne la Topkapi! De cand astepta Dulci sa vada palatul si gradinile prin care se plimba Hurrem Sultan ?! :))

IMG_2718

Pe malul Bosforului, langa Topkapi puteai sta la terasa savurand o specialitate turceasca sau un suc de rodii. La asa peisaj, asa scoruri!

IMG_2724

 

IMG_2739

IMG_2707

Dulcineea Sultan cu Suleyman Han si marele vizir, Ibrahim! Chiciosi amandoi, dar simpatici!

IMG_2700

IMG_2748

Daca nu era orez, atunci sigur era bulgur…Lipiile, la fel,preferatele Alexiei!

IMG_2781

Deserturi turcesti, delicioase! De data asta n-am facut abuz si nici pentru acasa n-am cumparat nimic…Ma refer la baclava sau rahat! Alunele cu susan, trase in miere, imi plac intr-un mare hal. Si culmea, nu sunt deloc fan alune!

IMG_2475

IMG_2699

Ciubuc (acadea turceasca) cu diferite arome.

Spices Bazar ( bazarul de mirodenii)

IMG_2404

IMG_2478

IMG_2451

 

IMG_2758

IMG_2757

Inghetata de fistic si vanilie, cea mai buna! Unde? La Dolmabahce Palace, la cafeneaua din gradina!

IMG_2357

IMG_2410

De toate pentru toti!

IMG_2413

IMG_2403

Rahat de rodie umplut cu fistic

IMG_2411

IMG_2416

IMG_2407

IMG_2409

IMG_2417

IMG_2395

IMG_2771Ce cautam eu? zaharnita din metal argintat cum avea Suleyman, tava rotunda cu toarte pentru cuptor si ibric de cafea, din cupru.

Seara, la toate colturile de strada, carucioare cu mancare, mancare ambulanta cu peste si scoici. Hamsiul atat de gustos si carnos!

IMG_2485

IMG_2473

IMG_2561 

IMG_6733 Nelipsita supa de linte! la fel de gustoasa. Am localul meu pentru ciorbe.

IMG_6856 Fructe din belsug pentru freshuri,la doar 2 lire paharul

IMG_2790

IMG_2419

IMG_2434

Doamna vrea sa te serveasca cu gozleme. Eu le ador!Pe toate! adica umplute cu orice ingredient.

IMG_2422

Suveniruri pe ales, pentru toate buzunarele! Farfuriile “home made” sunt foarte, foarte frumoase, dar deloc ieftine!

IMG_2437

IMG_2436

Am prins-o lucrand de zor

IMG_6696 sticlute pentru parfum

IMG_2477

cizme colorate…zapacite!

IMG_2431

targ de farfurii “home made”

IMG_2469  Ciubuc, ciubuc!

turci Am reusit sa prind ceaiul de la ora 5. :)) Si asta pentru ca era sa-l vars! :(

IMG_2769

IMG_2762

Si…sfarsit! Eu astept autocarul, din pacate!

 Viata in Istanbul e intr-un mare fel si nu cred ca mai e rost de alta descriere. Desi pozele vorbesc de la sine, atmosfera este cu totul alta. Chemarea la rugaciune si mirosul de narghilea parfumata ii dau Istanbulului un farmec aparte,neintalnit altundeva…Istanbulul are propria lui mireasma.

IMG_2833

2 comentarii:

Marilena spunea...

foarte frumos asa cum prezinti tu viata turcilor de la ei de acasa.frumoase poze. interesant este si interesul tau pentru Turcia.iti citesc cu placere tot ce postezi. e frumos la ei acolo,dar din pacate pe aici, unde sunt ei, nu este la fel de frumos...

Kta spunea...

Mari, multumesc! Eu ma simt foarte bine la ei acasa din diverse motive si de aceea scriu numai lucruri pozitive despre ei. Acum,stii si tu...sunt oameni si oameni peste tot! Am intalnit kurzi in Austria...exact cand protestau impotriva turcilor, la Innsbruck. Si erau cu tortele aprinse prin tot orasul! nici mie nu mi-a placut atmosfera, dar...sa nu amestecam varza cu capra.
Oricum, Turcia e interesanta si cu locuri superbe.Merita sa ajungi macar o data, de doua...Turcii sunt foarte ospitalieri. Da, ma simt foarte bine in tara lor, mai bine ca oriunde!