11 septembrie 2013

İstanbul Çok Güzel

Istanbul, orasul de care nu ma plictisesc niciodata! Pentru a sasea oara am admirat megalopolisul sau cea mai mare aglomerare umana a Europei. Si nici acum, dupa ce am batut aproape tot orasul la picior, n-am reusit sa vad toate locurile magnifice pe care le detine. Intotdeauna imi ramane imi las “ceva” pentru data viitoare.

Pentru mine Istanbulul  inseamna '’ Paris, mon amour“ ,vacanta “all inclusive” sau good food, relax&tone,history,trip and shopping; granita dintre vechi si nou, modern si conservatorism; atmosfera cu surprize placute la fiecare colt de strada.Prietenii imi spun ca intr-o viata anterioara am fost turcoaica mai mult ca sigur. Nu stiu, probabil! :)

O mica plimbare inainte de a intra in detalii (vizite, distractie, food sau shopping)

Eminonu

IMG_6869

IMG_6965Turnul lui Leandru- Kiz Kules

In fiecare an gasesc Istanbulul si mai frumos, si mai atragator! Si de fiecare data ma surprinde cu lucruri noi :)

IMG_2374

IMG_2376

Acum m-am cazat in zona Laleli, la fel ca anul trecut. E zona veche a orasului, langa Universitate, unde imi place sa ma plimb casc gura cel mai mult,foarte aproape de Sultanahmet ( Hagia Sofia si Topkapi) si Marele Bazar. Hotelul l-am ales si cat mai aproape de firma de transport cu care am ajuns, si mai aprope de tramvai sau metrou.(Aksaray) De data aceasta chiar aveam nevoie si de metrou pentru ca imi stabilisem de acasa un program exact, cum si cu ce mijloc de transport se ajunge cel mai repede in zona x sau y. Si tineam neaparat sa ducem fetele la Forum Mall pentru Turkuazoo si Simulatorul 4D ( tur virtual deasupra Istanbulului / oricare alta zona a Turciei). Cel mai bine ma descurc cu tramvaiul, ma transport de obicei pe T1…E imposibil sa te ratacesti daca urmezi linia de tramvai. Iar daca uiti sa cobori, asa cum mi s-a intamplat si mie, ca deh…ma fura peisajul, da-te jos la ultima statie si mergi in gradina paradisiaca ce o detine faimosul Palat Dolmabahce. Pe putin trei ceasuri vei petrece aici! Si tot aici vei gasi o cofetarie cu…cu bunatati ce-ti lasa gura apa.Nu mai zic de inghetata cu fistic, unica in Istanbul!

IMG_2449

Sultanahmet

IMG_2641

Karakoy cu Turnul Galata

IMG_2644

IMG_2678

Cetatea Rumeli

IMG_2683

IMG_2688

Poarta Salutului – Topkapi (fotografie : traveleuropa.ro) Eu n-am pozat poarta de data asta…

Palatul-Topkapi-Istanbul-

Hurrem Sultan Hamam

IMG_2696

IMG_2549

Palatul Dolmabahce

IMG_2330

IMG_2338

 

IMG_2341

IMG_2350

IMG_2360

IMG_2364

IMG_2370

Podul Bosfor

IMG_2687

Pe acoperisul hotelului aveam o terasa de unde admiram  Marea Marmara. Tot pe aceasta terasa ma puteam relaxa dupa un tur de forta din ziua respectiva. Personalul hotelului a fost prietenos si amabil.Spun asta pentru ca eu eram singura care ceream sa beau sucul sau sa-mi savurez inghetata aici, sus.Adica pentru mine se deschidea aceasta usa…Probabil ca si altcineva ar fi beneficiat de chestia asta atata timp cat stia sa ceara. Inghetata era diversificata si iti facea cu ochiul de cum intrai in hotel. Si apropo de hotel, a fost curat si dotat cu tot ce-mi trebuia. Micul dejun, ca doar acest tip de masa era inclus, a fost neasteptat de bun, cu fructe, placinte(borek), oua in toate felurile gatite, clatite, diferite tipuri de paine, compoturi, gemuri, sucuri, branzeturi, masline de toate culorile, etc.

Va urma…

IMG_2634

Niciun comentariu: