21 august 2013

"Porcarie" pe cartofi

Porcaria asta este de fapt un piept de porc, cu tot cu soric, care a fost tinut intr-un bait special. Eu zic ca a fost bine condimentat cu boia dulce, usturoi, cimbru si sare. Si nu eu zic ca a fost cea mai mare bucurie pentru papilele gustative. "Ia-o din fata ca nu ma mai opresc! "

IMG_2520

Am lichidat cam tot ce era prin frigider...plus cartofii care zaceau intr-o plasa, prin balcon. A mai ramas dulceaga ceapa rosie pe care o voi lua cu mine acasa, la Bucuresti. Bagaje scrie pe mine maine! Stii ce? Mi-e dor de casa mea, de perna mea, de laboratorul meu, dar mi-e dor si sa plec iar. Da, sa plec si sa ma intorc, apoi s-o iau de la capat.

IMG_2511 Cartofii au fost tavaliti prin ulei de masline, boia picanta, usturoi, cimbru, chimen, coriandru, piper si sare

Dar sa-ti spun povestea porcului... Porcul asta a trait la o familie de macelari, de comercianti, hai sa zic afaceristi... Bine zic pentru ca, pana la urma, asta s-au dovedit a fi. Afacerea n-o deschisesera decat de vreo luna...Si cum au vazut ei asa ca s-a format clientela...ce au zis? "Putem sa dam rasol, ca ei nu se prind!" Asa au stricat reteta tuturor bunataturilor din pravalie.Chiar ca nu se mai gandeste omul decat la profit. Nu stiu de ce, dar dupa ce le facusem atata reclama, am fost foarte dezamagita.Probabil pentru ca nu ma asteptam sa se imputa treaba atat de repede.

Magazinul " Gizel Carn" ( toata familia:mama, tata si feciorul) de pe strada Ferdinand ne-a recomandat bucata asta de porc. " E atat de buna...O puneti asa intreaga peste cartofi, intr-o tava, la cuptor si ea vine si se topeste...Si cartofii aia ies minunati in sucul carnii (grasime carnii), iar pieptul va fi fraged si cu coaja crocanta.O sa iasa, o sa iasa o nebunie, o sa vedeti." Adica la 190 grade, vreo 3 ceasuri.

Macar pentru asta sa nu ma supar, ca la bucata asta n-au mintit.

IMG_2514Sa stii ca a fost bun, bun de tot! Cineva mi-a zis ca ii place maxim, ca-i excelent. ;)

N-am lasat bucata intreaga, ci am taiat-o felii...

 IMG_2518Trebuia si porcu' asta sa sfarseasca cumva, nu? Acum sunt si eu ca albanezii pe sosele, iresponsabila pentru greselile mele... :)) Ca azi am mai auzit una, in trafic, " ce reflexe de elefant au astia..." :))))))

Stiu n-are legatura cu porcu' , dar ziceam si eu asa! :)) O sa-mi lipseasca...sau nu, soferii astia.

Cartofii astia aurii merg de minune cu sos garlic, din iaurt, Pfoaaa...

IMG_2523

* Gustoase grasimile astea, sa  recunoastem!

PS : Ne vedem la Istanbul! ;) Stiu,sunt tot felul de tentatii si acolo... I love Turkish Cuisine! :))

Niciun comentariu: