30 iulie 2013

Spanakopita (2)

Mi-e atat de dor de Grecia, de ma doare! Ma visam eu pe o plaja cu nisip fin si apa cristalina dar, dupa cum stau lucrurile, o sa ma multumesc cu o croaziera pe Bosfor si cu una pe Marmara. Vara asta e seaca! Vara fara mare si soare, fara calamari cu cartofi crocanti alaturi si o cupa mare cu inghetata de fistic...e plictisitoare! Grecia e fermecatoare, orice ai spune.Nimeni si nimic nu o poate inlocui...Acum ne-am dat seama cat de mult ne lipseste, la toti trei! Bogdi e si mai indragostit ca mine! Cand cade in butoiul cu melancolie sau in starea aceea nasoala, de oboseala cronica... "Den pao pouthena, pouthena..." fredoneaza melodia preferata, cantata de Karras. Si eu pe langa el " Asti Na Leei...Asti Na Leie..." Nu e valabila vorba aceea cum ca, orice invat are si dezavat! Deloc!

Si, intr-o seara, cand a venit de la serviciu, i-am facut o mica surpriza, o placinta pe care n-o mai facusem din iarna si care se numara printre preferate. Ce bine a mers langa o bere, pe terasa (balcon) cu muzichie faina, greceasca! ;)

SPANAKOPITA: reteta este chiar aici

Ingredientele pe care le-am folosit de data asta au fost oua proaspete de casa, cas de oaie proaspat,nesarat, ceapa rosie si spanac crud cumparat din piata de la cetate (Alba)

IMG_2266

IMG_2263

Foile de placinta le-am pus in straturi, adica 3 jos, ca baza, unse cu ulei de masline, umplutura, inca 3 foi unse cu ulei, umputura si deasupra alte 3 foi, peste care am intins zeama lasata de ou si spanac. Acestea au format o crusta interesanta care a sustinut foarte bine susanul.

IMG_2254

IMG_2256

N-am cuvinte!

IMG_2270 

IMG_2268

2 comentarii:

Adelina spunea...

Fac şi eu plăcintă cu spanac şi brânză de burduf, oarecum asem. reţeta. Bine că mi-ai reamintit. Cum mai e prin Alba? În piaţa din Cetate îmi făceam cumpărăturile când mergeam spre cămin. :)

Kta spunea...

In Alba e racoare...si liniste! gasesc la piata tot ce doresc, ma plimb prin Cetate, au facut foarte fain aici.Seara e nemaipomenit! Mi-am gasit coafeza si manechiurista, foaaaarrrte important pentru mine! :))

Ce sa-ti mai spun?simt ca ma odihnesc.