7 iunie 2013

Branza feta marinata

Prima postare a verii! Miroase a capsune, cirese, rosii, castraveti si branza proaspata, dar nu in ultimul rand, miroase a  VACANTA! :)

Citind cartea lui Nigel Denby, am gasit aceasta reteta minunata, ba chiar perfecta! Exact ce imi place mie, ceva ce nu refuz niciodata la o masa. Asta sunt eu, o fana a branzeturilor! Am intrat in posesia unei bucati mari de cas, cas proaspat de oaie. De fel, imi place ca branza sa fie sarata, insa nu ma dau la o parte nici de la cea dulce. Dar, ca sa nu se strice in frigider, m-am apucat de marinat casul exact ca la carte.

IMG_9417 Reteta originala contine branza feta, insa eu am marinat mixta, cas de oaie si telemea de capra, tot proaspata.

350 g branza, 2 catei de usturoi,taiati feliute, 1 lingurita de piper amestec (sau negru),2 frunze de dafin, 1 lingurita de seminte de coriandru,zdrobite, 2 lingurite capere (in saramura,scurse),4 fire de cimbru proaspat sau 1 lingurita de cimbru uscat, ulei de masline extravirgin pentru turnat deasupra

Taie branza in bucati mari si aseaza-le in straturi intr-un borcan curat,impreuna cu ierburile si condimentele.Acopera-le cu ulei de masline, pune capacul si lasa-le la maturat in frigider pana la o saptamana.Iata un ingredient de exceptie pentru prepararea salatelor-aproape ca un sos mai gros.Merge servit la fel de bine cu turte de ovaz,cu masline si cu un mar feliat, la masa de pranz sau pe o felie de paine prajita.

Se poate servi cu felii groase de lamaie, stoarse deasupra.Nu se pastreaza mai mult de o saptamana!

marinata branza

Variatii- Adauga in acest amestec cateva masline si un varf cutit de boia!

Rezultatul:exceptional!!!

marinata 2

Mmm, cat de aromata poate fi! O nebunie!

IMG_9422

4 comentarii:

Adelina spunea...

Am făcut şi eu ceva asemănător: http://zbor-catre-vis.blogspot.ro/2011/07/meniu-de-vara-2.html

Pozele tale sunt mult mai faine! :) E foarte, foarte bună brânza marinată aşa! Bine că mi-ai reamintit. Rezistă şi mai mult de o săpt., doar să fie închis borcanul ermetic şi să stea în ulei.

Tocmai devorez un bol de cireşe. Cam târziu, dar n-am apucat să mănânc la cină mai nimic.

Kta spunea...

Ade' si eu cred ca rezista mai bine de o saptamana la frigider...In carte asa scria, ca sa n-o pastrezi mai mult de o saptamana! ma uit imediat si la reteta ta. Da, e buna tare branza asta, aroma e de vina!:)

Pozele mele nu stiu daca sunt mai faine...multumesc! poate depinde de cheful pe care il am si de rabdare, bineinteles. Prelucreaza-ti si tu pozele, daca ai chef.Le faci mai luminoase, cred ca asta e ideea.

Cirese am mancat in disperare, n-am control! sunt diuretice, ai vazut? Hai ca te pup, weekend fain!

Adelina spunea...

Ah, ziceam asta ca un compliment. Chiar nu-mi pasă de pozele pe care le pun pe blog. Vreau să am o arhivă a reţetelor care-mi plac, ceva de genul. Cu răbdarea... eu sunt scorpion, cred că am spus totul. :))

Sunt bune, bune cireşele. Eu caise mănânc multe vara. Azi am pus nişte punguţe de vişine la congelator.

Vacanţă plăcută! Mai postezi câte ceva înainte să pleci, nu? Te pup!

Kta spunea...

Of, da-le incolo de poze! am vazut ca ies mai clare daca nu folosesc blitul! si cum mai fac si seara...nu ies luminoase, de aceea le mai albesc eu putin. :))

Nu-mi spune de rabdare, n-am avut niciodata! :))

Problema mea e ca ma plictisesc si foarte repede, iar ca sa ma ocup de blog trebuie sa fac mereu schimbari, ba la sablon, ba la poze, ba la subiecte...nu stiu, asa ma plictisesc eu! Intotdeauna mi-a placut capra vecinului! :)) A mea niciodata sau...mai putin!

Nu stiu daca mai apuc ceva sa postez, saptamana viitoare sunt aglomerata, iar vineri (14 iunie) sunt in drum spre Alba, de-acolo plecam sambata dimineata.

Sa fii sigura ca la intoarcere voi avea f multe de scris, numai sa am timp.

Imi plac caisele, imi plac nectarinele coapte, visinele cu zahar, altfel nu, pepenii, strugurii aia...tamaioasa! dar capsunele si ciresele imi plac fara alte mofturi. Nici n-am mancat visine anul asta...poate apuc sa iau pana ma intorc. Anul trecut s-au terminat exact cand m-am intors din Corfu...M-am ofticat!

Mersi! sper sa nu fie obositor! te pup cu drag.