21 mai 2013

Shaorma de vita

IMG_9054 Spuneam ca, de Paste, printre alte bunatati am pregatit  si shaorma. Am cumparat 1 kg pulpa de manzat de la macelaria bulgaroaicei (magazin foarte cunoscut de bucuresteni) si am taiat-o fasii foarte subtiri pe care le-am tinut 48 de ore intr-un bait, la frigider. Nu am facut maioneza sau sos picant asa cum se obisnuieste, ci am asezat alaturi un sos de iaurt (geagic), salata de rosii cu patrunjel, varza, ceapa amestecata cu sumac ( sumacul ia din iuteala cepei), orez basmati (fiert in apa cu sare) si rosii cu ardei coapte la gratar. Shaorma, pana la urma, se consuma alaturi de ce garnituri iti plac. In Turcia n-am vazut cartofi prajiti in farfuria cu kebab sau shaorma, ci numai orez sau bulgur alaturi de legume ( rosii, ardei, ceapa, vinete, varza).

IMG_9040

Este un magazin turcesc aici, in zona mea, mai exact pe Theodor Pallady, langa "Barca" unde gasesti niste condimente adevarate. Eu am cumparat si unul special pentru kebab pe care l-am folosit si la shaorma, bineinteles.

Baitul: 1 lingura condiment National Seekh Kabab (contine:chili rosu,piper negru, chimion turcesc,nucsoara,seminte fenicul, pudra de mango,coriandru,sare neagra)1 l-ta piper alb, 1 lingura ulei iute, usturoi, 1 lingura otet aromat, 1 ardei iute , 1 l-ta boia.

Se amesteca fasiile de vita cu condimentele mentionate si se lasa la rece pentru 48 de ore.Apoi urmeaza sa incingi gratarul ( grilul) si sa deserti tava cu tot ce se afla in ea, inclusiv sosul. Se amesteca rapid ca sa nu se arda, dar nu mai mult de 3-4 minute. Daca nu se respecta timpul, shaorma va iesi gumoasa si imposibil de mestecat.

Cand e gata, se aseaza pe un platou si se lasa la odihnit 5 minute. Carnea va iesi extrem de suculenta si de aromata.

IMG_9042

IMG_9046

IMG_9047   Varza, rosiile cu patrunjel, ceapa, legumele coapte si sosul de iaurt sa fie pregatite! Orezul deja este sub capac la umflat, dupa ce a fiert in apa cu sare.

Se aseaza si se condimenteaza dupa bunul plac.

IMG_9039

Pofta cumpatata! Miroase demential!

 IMG_9050

Si primele mele oua vopsite, de Paste!

IMG_9173

Niciun comentariu: