24 aprilie 2013

Desert cu capsune

Am tot repetat desertul asta deoarece e foarte bun si simplu de facut.

Piata e plina de capsune grecesti, frumoase, acceptabile la pret, dar si gustoase.De la Mega iau ricotta...Frisca (smantana pentru frisca) din Auchan sau Lidl...Cam toate imi sunt in drum! Cu alte cuvinte, nu e greu deloc sa-mi procur cele necesare.  :)

Daca il mananca Alexia , atunci e de inteles ca il prepar aproape zilnic.

IMG_8953

De obicei fac dintr-o singura cutie de ricotta pe care o amestec cu sirop de agave si frisca lichida. In compozitia asta adaug cam 3 maini de capsune tocate marunt si pasta de vanilie ( 1/2 l-ta). Dupa ce asez in pahare, adaug frisca batuta cu cateva feliute de capsune deasupra, asa...de decor. Putin la frigider si apoi la servit!

S-a nimerit sa vina si mama la mine intr-o zi, cand preparam desertul. I-a placut foarte mult si ei. A zis ca te racoreste si ca iti satisfaci din plin pofta de dulce. Singura diferenta a fost ca, pe fundul paharului, pusesem un strat de biscuiti pisati, marca Gullon, fara zahar si sare.

IMG_8957 

Daca se prepara rapid...la fel se si mananca! Nu e nimic mai bun pentru ea...Pana acum! :)

capsuni

Dulci' , ma bucur ca-ti place dulcele asta! :))

IMG_8959

7 comentarii:

Adelina spunea...

Merci de idee! O să fac şi eu de sărbători. Anul acesta am pregătit doar 2 deserturi.
Însă nu ştiu unde să găsesc smântână pt. frişcă. În Auchan şi Lidl nu mergem, sunt departe de noi şi nu prea mai facem cumpărături din hiper. În Mega este doar în varianta UHT şi are caragenan... Mai caut.
Edu a luat căpşune din Obor, la 7,5 lei. Sunt ok. Mă săturasem de mere ca... de mere pădureţe. Iar bananele şi portocalele mi "le fură" Ioan. :)

Kta spunea...

N-am luat niciodata din Mega pentru ca n-am gasit...Asa cum spui si tu! De la Lidl iau Pilos...Mi se pare tare buna. In piata la Obor sigur gasesti smantana varsata pentru frisca...Intreaba la raioanele de lactate!
Smantana de la Casa Buna, stii firma aia ieftina de lactate...deci, casa buna avea o smantana cu care puteai sa faci frisca deliciosa, avea un gust bun de tot.
La Auchan gasesti bio, iese cu cea de la pahar, dar gasesti si varsata.

Eu am mancat la mere coapte in ultima vreme de numa! Nici acum nu m-am saturat de ele, le ador! O sa pun reteta ( deloc sofisticata) pe blog cat de curand. Merele crude...ce sa zic? Mananc doua pe an...cam asa ceva! Bananele imi plac, dar le mananc numai pe cele verzi.Alexiei nu-i plac asa si astfel eu nu prea am de ales, adica nu mai mananc.
Azi am luat pepene, foarte dulce, de Grecia (ma feresc de tot ce edin Turcia)cu 6,5 lei kg. Am luat doar jumatate ca era taiat...L-am vazut cat e de rosu si pe gustate, l-am cumparat! Alexia saliva printre tarabe...Din nou am luat capsune sa mai fac desertul asta! :)

Te pup, Ade!

Adelina spunea...

Cătă, am fost sâmbătă în Obor la cumpărături... nici urmă de smântână dulce pt. frişcă.
Am întrebat la toate mag. de lactate din hala nouă, de la etaj.
Şi a mai întrebat Edu acum câteva luni pe-acolo... m-am gândit că au adus între timp măcar la un magazin. Peste tot doar smântână obişnuită, fermentată, 20% grăsime.

În hala veche n-am intrat că n-am încredere să iau de-acolo.

Reţin ideea pt. când găsesc. Te pup! Sărbători liniştite!

*Pepenele roşu e preferatul meu. Ah şi caisele normal. :) Mai rezist vreo 2 luni. :)

Kta spunea...

Ce sa zic? Nu ma asteptam sa nu gasesti la Obor. Inainte de Paste am gasit si in Piata Trapezului, la particulari. Smantana grasa din care am facut frisca, nu era lichida, dar tot a iesit!

Paste fericit si voua!

Adelina spunea...

Aici nu era. Doar de-aia obişnuită şi din câte ştiu nu se poate face frişcă din aşa ceva. Sau se poate? O să iau să încerc. M-ai făcut curioasă. Nu de alta, dar şi vara trecută am căutat ca să fac îngheţată şi tot aşa nimic. Eu întrebam de smântână pt. frişcă şi vânzătoarele dădeau din umeri că nu au. :)

În hala veche nu ştiu, acolo sunt mai multe magazine, dar nu-mi place cum arată.

Sărbătorile au trecut repede, al meu nici nu şi-a luat liber. Voi aţi fost pe-aici sau în Cluj, Alba?

Kta spunea...

Ade, incearca sa faci cu Casa Buna, de la Mega. Nu o bati foarte mult si nu adaugi nimic inafara de 1-2 l-guri indulcitor! O sa mearga f bine la desertul asta.
Apropo' de smantana, am gasit la Alba cea mai buna smantana pe care am mancat-o vreodata. Si de Paste am avut ca l-am pus pe Bogdan sa imi aduca. Am descoperit-o cand am fost in mini vacanta din aprilie...Ne-am dus dupa paine batuta si asa am gasit-o. Magazinul era ca pe vremuri, cu tot felul de bunatati si cu cea mai diversificata paine, fara amelioratori. Este pana in blocurile alea cu scara interioara, din centru. Zici ca-i magazin de tara de afara, dar inauntru gasesti de toate.Parca ma intorsesem in timp...
De Paste am fost la curte, la niste prieteni, langa Bucuresti. La Alba ajungem dupa ce venim din Elvetia, adica dupa 1 iulie si vom sta doua luni. Vor fi si drumuri la Cluj, probabil un drum si la mare cu fratele lui Bogdan ca vine in tara... Apoi plec cu Alexia la Istanbul, pe 30 august sau 1 septembrie. Voi veniti la Alba in vara? Am mai gasit un bar fain, pe Transilvania. Chiar mi-a placut atmosfera...

Adelina spunea...

O să încerc cu Casa Bună. Merci de pont!
Nu ştiu magazinul din Alba. Sigur s-a deschis după ce am plecat noi de acolo. Şi când mai mergeam acasă stăteam mai mult în Cetate... F. fain, oricum Mircea Hava se ocupă de oraş.

Ajungem şi noi în Alba la vară. Soră-mea nici n-a văzut copilul... Dar probabil stăm doar de dimineaţa până seara şi dormim în Deva. Dacă e după 1 iulie, te anunţ şi poate reuşim să ne vedem puţin. Aici aşa nu mă trage firea să plec cu copilul la drum...