27 martie 2013

Za'atar

M-am apucat de facut Za'atar pentru ca mi se pare un condiment extraordinar, mai ales adaugat la supe, supe-creme,lipii, paine prajita (cu putin ulei de masline) salate, branza, hummus, vinete,etc.

Za'atar este un condiment specific Orientului Mijlociu. Se prepara prin amestecarea unor ierburi uscate, cum ar fi: cimbru, oregano, maghiran la care se mai adauga sare si seminte de susan, obtinandu-se astfel za'atar verde. Daca se adauga si sumac (otetar mirositor), se obtine za'atar rosu.IMG_8786Sumac am gasit la magazinul turcesc din Iancului si imi place sa-l adaug la orice salata cu ceapa sau la ciorba de linte, acrindu-le usor.

PicMonkeyZaatar Collage

  • 2 linguri de seminte de susan
  • 2 linguri oregano uscat
  • 1 lingura maghiran ( optional)
  • 1 lingură de cimbru uscat
  • 1 linguriță de sare
  • ½ - 1 linguri sumac pentru za'atar rosu/ zeama de la 1/2 lamaie pentru za'atar verde
  • Ingredientele se prajesc intr-o tigaie de ceramica, iar cand acestea sunt usor rumenite se adauga zeama de lamaie.Se amesteca bine pana se zvanta si se lasa la racit. Se pastreaza intr-un recipient bine inchis.

    Mie imi place oricum, adica si asa, gol! L-as pune si in prajituri daca s-ar putea. :))

    IMG_8785

    Niciun comentariu: