15 octombrie 2012

Rosii uscate, in ulei de masline

 

 IMG_7169

Cand m-am apucat de pregatit rosiile astea, am zis ca fac o tava si gata, suficient pentru mine! Dar cand am luat una sa gust, asta cand le-am intors cu susul in jos...Si nu erau uscate decat pe jumatate...ioi, am stiut ce ma asteapta !!! Adica trei zile de spalat, taiat si uscat (copt) rosii, pluuuusss mancat fara sa pun capat. Eu rosii gustoase ca cele de fata n-am mai mancat pana acum. Credeam ca cele organice de la Rapunzel sunt numarul unu. Nici pe departe, si mai erau si piperate ca naiba la pret. N-am sa mai cumpar niciodata ,din comert, rosii in ulei de masline. Cred ca e cea mai mare teapa...Si cum rosiile n-au disparut din piete...sau cum ulei de masline ca anul acesta, n-am avut niciodata, adicaaaa vreo 20 de litri, plus ca mi-a mai adus si Anduta acum din Thassos! Yoo-hoo-hoo!!! Cine ar mai sta pe ganduri?

PicMonkey Collage

Am avut fix 5 kilograme de rosii coapte si frumoase. Nu trebuie sa fie exagerat de coapte pentru ca au multa zeama si depasesti cu mult timpul de uscare (coacere) de 6 ore. Le-am spalat bine, le-am sters si apoi le-am taiat pe jumatate. Daca sunt rosii foarte mari, atunci se taie in patru. Am pregatit o tava fara pereti inalti, (cea de rulada e perfecta), cu doua straturi de hartie de copt, (nu una singura!!!) si am preincalzit cuptorul la 120 de grade, functia radiator superior si inferior + ventilatorul ( functie special pentru uscarea fructelor si legumelor). Pana si-a atins temperatura, eu am scos semintele rosiilor, cu varful unui cutit, exact partea verzuie mucilaginoasa, apoi am asezat jumatatile pe tava, una langa alta, cat de mult incap. In tava mea de cuptor incap pana la 15 rosii intregi.

 

rosii de copt cu oregano

Se sareaza rosiile din abundenta cu sare de Himalaya sau marina...Se arunca si niste busuioc uscat, oregano, cimbru, fulgi de chili...Apoi se stropesc rosiile cu ulei de masline si se introduce tava la cuptor pentru 6 ore. Dupa primele 2 ore, atunci cand rosiile se umplu cu zeama, se scoate tava si se intorc cu fundul in sus (ca in imagine). Cand incep sa se increteasca la coaja, se scoate din nou tava din cuptor si se aseaza cu partea de seminte in sus, ca la inceput.

rosii la cuptor

Momentul in care am intors rosiile dupa ce s-a evaporat zeama

Irosii intoarse

Asa trebuie sa arate rosiile, nu foarte uscate, dar nici moi sau umede...Ceva asemanator cu smochinele, dar nu la fel de tari

PicMonkey Collagemmm

Asamblarea se face cu ierburi uscate, ardei chili sau fulgi. Usturoi...dar eu nu recomand usturoiul daca rosiile nu se vor consuma in scurt timp. Cele mai bune si cele care se pastreaza fara probleme pana la primavara, nu contin usturoi. Se acopera cu ulei de masline si se pastreaza in camara, la loc racoros si intunecat. Personal, le-am asezat in dulapul din balcon, acolo unde imi tin delicatesele pentru iarna lunga si geroasa.

asambl

Sunt cele mai delicioase, de o mie de ori mai bune ca cele din magazin!!!!!!

rosii

Nu ma puteam opri din mancat gustat... Cat de curand vor ateriza in farfuria mea cu paste, yumiiii!

borcan

* Pentru conservarea rosiilor in ulei de masline recomand,  :)  aproape obligatoriu, borcanele Quattro Stagioni, cele cu cap auriu, special pentru conserve. Aceste borcane le vei avea pana la adanci batraneti si nu ti se vor strica niciodata capacele, bineinteles, daca nu le distrugi intentionat. Se gasesc in supermarketurile Real, la raionul cu recipiente pentru pastrat alimente.

7 comentarii:

Delicious Flavours spunea...

Imi pare rau ca nu am facut si eu, dar anul viitor sigur nu voi rata aceasta reteta.
Ai dreptate ca mai sunt rosii in piete, dar nu mai au gustul pe care-l aveau :(
Abea astept si reteta de paste cu ele :))

Kta spunea...

Draga mea,

Rosiile nu mai au gustul de altadata, dar mai sunt si exceptii...depinde de unde le procuri.

Rosiile de acum, din piete, sunt chiar mai bune ca cele din vara, fara gluma! si azi am luat un soi tuguiat... sunt dulci si zemoase.

O seara placuta!

Adelina spunea...

Şi eu îmi fac, nu mai cumpăr de ani buni roşii uscate. Sau le usuc f. bine şi atunci le păstrez fără ulei de măsline sau aşa semiuscate. Usturoiul devine toxic în ulei, după un timp. Se păstrează cam 7-10 zile în frigider. Am făcut şi aşa într-o vară.

Kta spunea...

Adeee,

Am facut si asa cum spui :))), la deshidrator... am si acum de un an jumate, fara exagerari. Nu s-a stricat niciuna din borcan, dar parca-s opinci daca nu le hidratez.Astea in ulei le da clasa, clar! te pup

Adelina spunea...

Şi eu mai am de-alea uscate tare de anul trecut. :))) Eu le folosesc la pâine. Le tai mărunt şi le pun în aluat, aşa nu au nevoie de hidratare. Te pup!

Kta spunea...

Nu e rau!

mihai poenaru spunea...

Cine vrea sa manance sanatos, pt a fi sanatos,este bine sa stie ca legumele sau fructele trebuie sa fie uscate la o temperatura sub 40 grade Celsius( adica temperatura din uscatoarele solare).In caz contrar, structura lor chimica devine din levogira(sanogena),d extrogira(patogena).Ca si gust,raman la fel.De asemenea vitaminele, in primul caz se distrug in proportie de 90-95% fata de 30% in al doilea caz.Tineti cont si de faptul ca uleiul incins, contine o cantitate apreciabila de acroleina, care are efect puternic cancerigen !Aviz amatorilor !