30 octombrie 2012

Placinta greceasca

In weekendurile in care trebuie sa soseasca al meu sot, ma gandesc sa pregatesc fie o ciorba acra ( e mare fan), fie ceva aperitiv sarat, ca sa intre bine berea de seara. Aia... din paharul cu vorba.Aveam cam de toate prin frigider, adica cam tot ce-mi trebuia pentru o placinta sarata. N-am vrut nici clasica si banala placinta cu branza sa iasa...Imaginatia mi-a dictat ce si cum sa fac. Si a iesit ceva...inedit, sarat, usor picant si cu gust de pizza.Nimic mai potrivit langa o blonda...

IMG_7418 In congelator am avut un pachet foi de placinta Bella pe care le-am dezghetat cu o seara inainte si le-am tinut in frigider pana le-am umplut.N-am vrut sa mai fac rulouri,ca de obicei, ci straturi din foi cu umplutura intre ele. Cuptorul l-am setat la 180 de grade si pana s-a incalzit bine, m-am apucat de umplutura cu ingrediente de pizza, adica:

  • 200 g mozzarella data pe razatoarea mare,
  • 150-200 g branza Gouda ( mmm...ce-mi place branza asta!),
  • 200 g rucola proaspata, o mana masline uscate si tocate,
  • o mana de frunze busuioc proaspat,
  • 8 rosii uscate in ulei de masline, tocate,
  • 2 linguri capere, 2 oua ( ouale chiar nu sunt necesare, compozitia s-ar fi lipit /legat oricum de foi datorita branzeturilor) 
  • 1 lingura fulgi de chili si 1 lingura oregano uscat
  • parmezan de ras deasupra, inainte de a merge tava la cuptor si putin ketchup ( cei de la Inedit au scos un ketchup bun) 

Pic3Collage

Se unge o tava din ceramica cu putin ulei de masline si se intind trei foi ca baza.Se pune umplutura, apoi se pun peste aceasta 2 foi unse cu ulei de masline, iar umplutura si inca 3 foi unse,(capac). Se unge capacul cu putin ou  si se rade parmezan. Un joc de linii cu ketchup peste parmezan si  tava la cuptor pentru 30 de minute.!

bere Picpl Collage

2 comentarii:

Delicious Flavours spunea...

Pe cuvantul meu ca ai folosit 99% din ingredientele mele preferate! :))
Si m-ai convins 100% ca este delicioasa placinta! ;)
Pupici

Kta spunea...

Stiu, stiu...pentru ca si preferatele mele sunt! :)

Sunt curioasa daca iti va placea.pupici