25 octombrie 2012

Chec cu lamaie

Reteta acestui chec am gasit-o in revista (suplimentul) "Retete de colectie" nr.1 de la Libertatea pentru femei, ceva de gen.Habar n-am...chiar nu m-a interesat. Nu cumpar ziare, nu cumpar reviste, dar asta mi-a sarit in ochi la chioscul de ziare, cand mergeam s-o iau pe Alexia de la scoala. Mi-a sarit in ochi coperta si faptul ca nu e legata, ci doar niste inele spiralate, stii tu...A fost si ieftina...cred ca de-asta am cumparat-o. Eu nu ma prea incred in retete din reviste, carti, decat daca au fost testate inainte de altcineva sincer, de incredere. Si nu cred nici in vorba aia: "cel/cea mai bun(a) ever". Dar daca zic eu, inseamna ca nu pacalesc pe nimeni, adica...daca-i neagra, neagra zic si eu!

La prima vedere, cel putin in pozele facute seara, la lumina mea chioara din bucatarie, checul asta n-arata intr-un mare fel, ci seamana cu o paine. Dar...surpriza! Este atat de pufos si de delicat...Atat de aromat, de-ti vine sa nu te mai opresti. E,da...cui ii plac dulciurile, ca nu oricine mananca si nu oricine se da in vant dupa chec. Eu una nu, dar checul asta va ramane pe lista preferintelor, m-au cucerit textura si aroma.

IMG_7258

Reteta originala avea si glazura, adica o crusta alba si groasa facuta din zahar si zeama de lamaie, insa eu am sarit peste pasul asta. Si nu ca mi s-ar fi parut prea dulce, ci din comoditate. Era fatos cu glazura, dar nu ma mai intereseaza data viitoare treaba asta. Tot fara o sa-l fac pentru ca asa este perfect.

 Din ce se face: 150 g faina ( eu am pus faina de la tara ;) , 150 g unt, 150 g zahar pudra/fructoza, 4 oua de la tara ( nu am tara, dar se descurca dragul meu) 1 lamaie galbena, 1 lamaie verde, 1 plic praf de copt bio, un praf de sare.

1. Se mixeaza untul cu zaharul si dupa ce s-a obtinut o crema spumoasa se adauga galbenusurile pe rand si se amesteca dupa fiecare.

2. Se pun faina, praful de copt stins cu zeama de lamaie, cojile rase ale celor 2 lamai si sarea.

3.Se bat albusurile spuma si se adauga la final, amestecand usor numai de jos in sus. Se toarna in tava de chec unsa cu unt si se da la cuptor pentru 35 de minute. Se scoate din tava si se lasa sa se raceasca.

IMG_7245

Hm...cat de frumos mirosea in bucatarie! ;) Ce curioasa eram de rezultat...

IMG_7246

L-am pudrat putin... :))), dar nu era cazul. Foarte bun, foarte fin...Ce sa mai zic? Pana nu-l faci, n-ai cum sa crezi.

chec Collage

6 comentarii:

karla spunea...

Ce bine arata, Catalina!!! Musai incercat!!

Kta spunea...

Karla, nu stiu cat de bine arata in poze, dar te asigur ca e pufos si aromat! Este extraordinar! Eu cred ca este checul perfect!

karla spunea...

Azi il fac!!! Iti scriu cum mi-a iesit! :*

Kta spunea...

Spor sa ai! abia astept pozele, pe grup! :))

Muma Zmeilor spunea...

Cata, de unde iau praf de copt bio?


Ducesa spunea...

Tu, Carmen, nu stiam cine esti! :)) Ai si tu blog? Taree! Am sa intru la tine...
Praf de copt bio gasesti in dm, la raionul cu drojdie, vanilie, paste, vegeta bio, etc.
Te pup!