9 iunie 2012

Tarta cu rubarba

 

Ce buna a mai fost! Parca mancai tarta cu mere padurete, vanilate!In Bucuresti nu prea se gaseste rubarba,pacat... ci doar in Ardeal! Gustul acrisor se combina bine cu vanilia sau scortisoara...chiar si un varf cutit de nucsoara! Se coace/ fierbe incredibil de repede, deci...o ador! N-am mai pregatit rubarba pana acum...Eram curioasa sa vad cum se comporta si ce gust are dupa preparare, ca nu merge mancata cruda.

IMG_5348 IMG_5350 IMG_5326

 Se spala, se curata si se taie cubulete sau bastonase mai mari pentru ca scade foarte mult si isi lasa si apa destula. Nu trebuie adaugat lichid peste ea, nici macar cand se face gem sau dulceata.

Se curata foarte usor...pur si simplu doar tragi coaja de pe tija cu un cutit ascutit si se desprinde singura, pana la capat.

noi, noi, noi4

 Se pune rubarba cu fructoza sau xylitol, pastaia de vanilie (despicata si taiata in patru) 1 lingurita scortisoara intr-un vas de ceramica/sticla si se introduce la cuptor pentru 20 de minute la 200 grade.Miroase fantastic cat se coace in cuptor...Cand expira timpul, se lasa rubarba la racit si se mananca ca pe gem sau jeleu (daca se lasa mai mult timp la cuptor). Eu am ramas cu un borcan de gem, de cand am pregatit tarta si l-am folosit la clatite, este super bun. Imi place ca nu iese foarte dulce, e chiar pe gustul meu.

IMG_5313

 Se ia o tava de tarta, se imbraca forma cu aluat de foietaj...se inteapa cu furculita pe alocuri si se umple cu rubarba (o pasta groasa, ca un gem). Se face un grilaj din fasii de aluat si inapoi la cuptor, la 180 grade pentru 30-40 minute sau pana capata o culoare frumoasa deasupra.

Am facut si un boboc de trandafir, chiar si o frunzulita...bineinteles ca dintr-o fasie de foietaj pe care am rasucit-o dupa deget.

IMG_5315

 Ce era sa fac cu rubarba, daca nu o tarta delicioasa? Acum stiu ca e bun tare gemul de rubarba, dar si compotul, dar sa fie si vanilate...Curata ficatul, scade colesterolul, rau!

IMG_5328

 Este dulce acrisoara, cu gust de vanilie si scortisoara...E nemaipomenit de buna rece. Tine doar 3 zile!

Stiu ca unele persoane pun si lamaie sau zeama de lamaie peste rubarba, dar mi se pare ca nu-si au rostul. Rubarba este oricum acra si de oxidat... nu oxideaza!

 

Mai multe informatii despre rubarba AICI

 

IMG_5332

Niciun comentariu: