13 iunie 2012

Ghimbirata

 

Fantastica bautura asta, zau! Noroc cu Anda, ca mi-a amintit de ea...Facuse ghimbirata cand am vizitat-o, dar cu zahar, asa cum se face in mod normal socata. Dar ce legatura au una cu cealalta? Pai au, ca ambele se lasa 3-4 zile la fermentat, pana devin acidulate.

Nu e o filosofie prepararea, dar trebuie neaparat sa fierbi apa cu indulcitorul...si apoi cu ghimbirul razuit si lamaile taiate cubulete mici. Cum mierea nu trebuie supusa unei temperaturi de peste 40 de grade...a trebuit sa gasesc un inlocuitor al zaharului, adica fructoza pura.

 

IMG_5509-001

  • La 4 litri de apa sunt necesare 4 lamai ( 3 cu coaja, taiate cubulete) si 1 doar pentru zeama. O radacina de ghimbir... cam de grosimea si inaltimea a doua degete, nu mai mult pentru ca altfel iese o bautura amara.
  • Fructoza- 150 grame ( se poate indulci dupa preparare cu miere, cand se raceste complet)
  • o mana de frunze de menta
  • cateva fire de menta pentru decor 

Se pune apa la fiert impreuna cu indulcitorul. Intre timp se taie cubulete lamaile si una din cele 4 bucati se stoarce de zeama. Ghimbirul se rade pe partea cea mai mica a razatoarei...Menta se spala.

Cand apa clocoteste se adauga lamaile cuburi, ghimbirul si frunzele de menta. Se mai lasa 5 minute si apoi se stinge focul.

Dupa ce s-a racit complet se adauga si zeama de lamaie. Se acopera vasul si se tine intr-un loc cald, adica in bucatarie, balcon (unde e soare sau se gateste). Se amesteca zilnic cu o lingura care are coada lunga. Cand incepe sa faca bule, e gata!

Eu...eu n-am mai avut rabdare si am baut asa, nefermentata. Am pus-o direct la frigider, in sticle...Si nu are timp sa se aciduleze  ;)

Niciun comentariu: