11 aprilie 2012

Chec rustic cu mere

De fapt este o prajitura cu bucati de mere, nu chec. Dar eu am facut-o in forma de chec, ca sa fie mai inalta si sa pot taia felii mari...nu cubulete, patratele, adica imi place sa nu ma complic si nici sa muncesc prea mult, punct.

IMG_4207

Prajitura-chec e foarte aromata, nu prea dulce si nici indesata sau uscata cum este checul. E ceva mai umeda...n-are faina alba si nici zahar! E excelenta cu alte cuvinte!

Trebuie: 4 oua, 100 g fructoza, 150 g faina de migdale, 75 g faina de alac, 3-4 mere decojite si taiate cubulete, 1 lingura scortisoara, 1 lingura ulei de arahide, extract de vanilie ( 2 l-te), 1 lingura praf de ferment  pt copt organic ,( un fel de praf de copt, numai ca asta e facut din  miere, grau si mazare) nuca macinata amestecata cu putin Muscovado pentru pudrat.

Se amesteca toate ingredientele...superrr! asta imi place cel mai mult la reteta asta...nu mai separ albusuri, nu mai bat nimic. E prajitura puturosului. Recunosc, mie nu-mi place sa ma complic :)

Se imbraca forma cu hartie de copt si se baga in cuptor la 180 grade pentru 50 minute, parca asa ceva :)) Nu mai stiu, dar se incearca cu scobitoareaaa!

Se arunca deasupra miezul de nuca pisat si Muscovado, cand prajitura este fierbinte. Se potriveste bine cu frisca lichida...eu asa am servit. Si mai merge bine cu limonada, din abundenta!

IMG_4200 IMG_4206 IMG_4174 IMG_4169

Eu asa fac limonada cand mi-este lene...iau butoiul de apa plata, arunc cubulete de portocala, lamaie, frunze de menta si miere. Agit bine butoiul si las asa cam 3 ore, sa se amestece bine aromele. Ce sa ma mai complic cu cantitati mici in pahare? Muncesc mai mult!

IMG_4211

A fost bun, dar acum n-as mai manca...

IMG_4208

 

IMG_4213

2 comentarii:

Delicious Flavours spunea...

Foarte interesanta reteta!
Sarbatori Fericite!

Kta spunea...

Multumesc. Sarbatori fericite!