24 martie 2012

Supa crema de linte rosie

 

IMG_4268

Ingrediente: 450 g linte rosie, 2 hasme tocate marunt ( ceapa mica in forma de bulb), 2 fire ceapa verde ( doar partea alba),  5 catei de usturoi zdrobiti prin presa, 4 rosii decojite ( merg si din conserva), 1 morcov, 1 radacina patrunjel, 1 ardei rosu, 1 l-ta rasa de seminte chimen zdrobite si prajite, 1 l-ta boia iute, zeama de lamaie dupa gust ( eu am pus cam 2 lamai), ulei de masline , 4 si 1/2 litri de apa

IMG_4255

Se prajesc semintele de chimen intr-o tigaie, la foc mic pana se maronesc usor.Apoi se piseaza intr-un mojar...

IMG_4257

Intr-o oala de 5 litri se pune putin ulei de masline, ceapa tocata si usturoiul dat prin presa ( aroma e mai puternica). Se calesc putin, dupa care se adauga restul legumelor taiate cubulete mici...Se acopera cu 1/2 litru de apa si cand aceasta a clocotit se adauga lintea (clatita in apa rece).

Arunca in acest moment praful de chimen si boiaua, apoi pune restul de apa (4 litri) si lasa sa fiarba pana ce lintea infloreste si se farama usor.

Oricum, lintea rosie fierbe rapid!!!

mancare proaspata

Un mixer vertical...potrivesti de sare, lamaie si servesti! Se poate servi cu putin kefir deasupra si menta tocata. Dar eu tocmai aruncasem ghiveciul cu menta pentru ca se uscase...nimerisem un soi de menta firav. Acum mi-am gasit ceva mai bun, mai aromat si frunze bogate ( in Reall). Dar, merge bine si cu busuioc proaspat...

 

IMG_4260

Gustoasa, gustoasa ... Chimenul ii da o aroma interesanta, dar subtila! deci, musai sa-l pui la supa.

A avut un real succes, mai ales pentru sceptica...de Maca

IMG_4264

Niciun comentariu: