21 ianuarie 2012

Spanakopita- Greek Pie

Daca ajungi in Grecia si nu apuci sa mananci placinta lor traditionala, inseamna ca degeaba ai fost!

Mie chiar mi s-a facut dor de Grecia, de vacanta... si cum vremea de-afara te indeamna sa stai la caldura, la un ceai cald si o placinta adevarata, numaidecat am intrat in laborator pentru a o pregati. Si Doamne, cat e de buna! Ai mei au mancat cu o mare placere, dupa care au tras pe gat si cate o bere...ca bine o mers!

IMG_3998 Avem nevoie de: 1 pachet de foi placinta fine Bella ( au aparut si in Auchan), 1 kg de spanac  decongelat Dujardin, 1 legatura de ceapa verde, 1 ceapa alba uscata, 300 g branza Feta ( merge si telemea), 3 oua, piper, ulei de masline, seminte de mac si susan (facultativ)

 

IMG_4003

Umplutura: avand spanac congelat, dupa ce s-a scurs,l-am calit impreuna cu ceapa tocata marunt in putin ulei. Am adaugat piper proaspat rasnit si cand s-a racit, am pus branza farmitata/rasa, ouale si am amestecat bine.

Se unge fiecare foaie cu ulei si se adauga umplutura formand rulouri sau triunghiuri ( in cazul meu) sau se formeaza un pat de foi, umplutura la mijloc si, din nou, un rand de foi ca sa se acopere totul. Din nou se unge cu ulei deasupra si se presara sau nu seminte de mac si susan.

Se dau la cuptor la 190 grade, pe ventilatie, cam 15-20 minute

 

spanakopita

E nemaipomenit de gustoasa, ceapa ii da toata aroma!

(Pentru tehnica triunghiurilor vezi aici)

 IMG_4008

spanakopita1

Yum, yum!!!

Niciun comentariu: