25 iulie 2011

Painea mea, cea de toate zilele!

O astfel de paine se coace mai bine daca impartim aluatul in doua, ca sa rezulte doua painici. Pentru o singura painica se vor folosi numai 300 g faina premix pentru paine, 1 lingurita rasa drojdie uscata ( organica) si 275 ml apa calduta, neuitand de sare, bineinteles.

IMG_1842

Spun o astfel de paine pentru ca aceasta nu a fost facuta la masina de paine, asa cum obisnuiesc sa o prepar de fiecare data...Recunosc, sunt mai lenesa cand e vorba despre curatat faina si aluat de pe degete...

Dar , pentru ca n-am avut masina cu mine la Campina...m-am apucat s-o fac cu mana, uff...ma ingrozea ideea, dar ce era sa fac? Maca facuse din nou vinete si mie imi trebuia musai paine...A fost mai usor decat mi-am imaginat. In trei pasi, painica mea a fost gata...fara pic de mizerie!

 

Am pus intr-un bol 300 g faina premix pentru paine, am facut o gaura in mijloc...am aruncat 1 l-ta de drojdie uscata, pentru ca doar din aceasta aveam, 1/2 l-ta sare de mare...si apoi am turnat apa calduta, cam o cana mica. Am framantat rapid! Am acoperit vasul cu o folie alimentara si am lasat sa creasca 30 minute. Apoi, am desertat aluatul pe o planseta cu faina ( acelasi tip) si i-am dat o forma rotunda...am facut o taietura pe mijloc...si am fixat niste seminte crude de dovleac. Inca 30 minute la crescut pe tava in care am pus niste hartie de copt...si direct la cuptor...cred ca 45 minute. Trebuie sa prinda culoarea aceea brun-roscat...altfel nu va fi coapta la mijloc!

In aluat se pot pune diferite tipuri de seminte, dar eu n-am mai lasat nimic acolo...am dus cu mine tot. Ma mir ca am mai lasat ceva faina si niste hartie de copt :)

IMG_1832 IMG_1833

Secretul acestei faini...cand nu se prepara cu masina de paine, este sa nu folosesti acel gramaj de 500 g, cat se obisnuieste la MP...ci in jur de 275-300 g.

La MP painea iese foarte bine la 500 g faina, nu mai mult!

 

IMG_1846

Reteta doctoritei aici! Mi s-a parut prea complicat...insa varianta mentionata de mine iese 100 % garantat.

E chiar... gustoasa!

6 comentarii:

Ina spunea...

Clar o fac! Arata delicios!

Catalina spunea...

:)
Rad...mersi! astept s-o postezi si sa citesc impresiile. e buna tare cu susan si canepa in ea...dar si pe deasupra, dupa ce o uzi un pic!

Eu fac cate doua si le congelez...ca nu rezista prea multe zile altfel, si eu mananc una din asta intr-o saptamana, asa-i de consistenta!

Ina spunea...

si apropo, e drept ca trebuie tinuta in frigider si nu afara, in cutia de paine, ca sa nu mucegaiasca?

Catalina spunea...

Ina, eu o tin intr-un servet ziua si seara o pun in frigider, intr-o punga desfacuta la gura. Asta pt ca mananc foarte putin din ea, altfel rezista si afara...in punga, maxim 5 zile! Deci, nu e chiar asa de pretentioasa.

Brindusa spunea...

Foarte bine arata painica ta! Folosesti premixul Slabesti mancand? L-am vazut si eu si tare as vrea sa-l incerc.
O zi buna iti doresc.

Catalina spunea...

Multumesc, Brandusa.

Da, numai premixurile astea doua le folosesc, paine si patiserie! Sunt mai mult decat multumita...chiar incearca-le!

O zi faina si tie.