25 ianuarie 2011

Prajitura inecata

 

Prajitura aceasta a fost facuta inaintea sarbatorilor de iarna...si am dat ieri peste ea, cand mi-am facut curatenie in picasa...


Pentru ca a fost delicioasa...m-am gandit s-o pun la vedere. Se face si se mananca rapid  :), merita 5 *****

 

IMG_8678

 

Blat:


5 oua proaspete, la temperatura camerei
1/2 pachet de unt 80% grasime
1 pahar mare de iaurt sau lapte batut
1 cana zahar farin
1 cana faina
coaja rasa de portocala ( aprox. 2 linguri rase)

Se freaca untul cu zaharul bine, pana se formeaza o crema, apoi se toarna iaurtul si omogenizam.( rezulta crema de unt)
Separat, se bat albusurile cu un praf de sare pana se intareste compozitia ca de bezea. Se adauga crema de unt...si galbenusurile (batute usor cu furculita ca sa se sparga inainte de a le pune in compozitie).
Se amesteca bine impreuna cu coaja de portocale. Apoi urmeaza faina ,treptat, amestecand continuu.


Intr-o tava de sticla sau ceramica ( unsa cu unt) se rastoarna compozitia rezultata pentru blat si bagam la cuptorul preincalzit pana se desprinde usor de pe marginile formei/tavii,  blatul avand o culoare galbui si devenind usor rumenit pe margini.

 

IMG_8672

 

 
Glazura:


1 ciocolata de 100 g , minim 55 % cacao
150 ml lapte caldut
nuci pisate


Se topeste ciocolata intr-un vas la bain- marie, se adauga laptele caldut si miezul de nuca pisat amestecandu-se usor pana se omogenizeaza bine.

Apoi,crema (glazura) se lasa la racit pana ajunge la temperatura camerei. Nu se intareste imediat datorita laptelui adaugat, urmand sa devina glazura la frigider.
Se toarna peste blat, numai dupa acesta este complet rece, altfel iese o coca indesata care omoara stomacul.


Sfat: se taie prajitura cuburi inainte de a turna glazura deasupra. Se presara nuci pisate deasupra ( pt. ornat) si se lasa la frigider minim 3 ore.

 

IMG_8676

 

 

 

IMG_8677

 

E o nebunieee, blatul fiind fraged si cu un gust deosebit !

4 comentarii:

mirela spunea...

Foarte bine arata prajiturica,,,mmmm.O seara frumoasa!!

Catalina spunea...

Mersi, Mirela. Si e foarte delicioasa...e o reteta super buna.

clara spunea...

doamne cum arata, imi inchipui cat e de buna; eu ador dulciurile dar nu dintr-alea cu cremaaaa si margarina(mi se strepezesc dintii),

asta arata bestial si nu-mi da pace!
numai bine si un sfarsit de sapt placut!

Catalina spunea...

Clara, chiar acum sunt la mama...a facut o amandina de mori...deci crap, trebuie sa ma opresc!

Te pup si mersi de urari.