23 ianuarie 2011

Prajitura cu dovleac


Cine ma cunoaste stie ca sunt moarta dupa dovleac...Si cum zilele trecute ma plimbam pe unele bloguri...am gasit nebunia asta de prajitura facuta de Radu (  :))  , scuzeee, Cristi ), daca bine tin eu minte, adica nimeni altul decat marele... maestru bucatar...Bucatar maniac!


prajitura dovleac

Musai a trebuit sa fac prajitura pentru ca primisem niste placintar de la Dana, multumesc tare mult. A fost un soi foarte bun, dulce si aromat. Socrela era in vizita la sora ei si cand s-a intors la noi...a gasit bunatatea asta de praji', ea fiind si mai iubitoare de dulciuri decat mine. I-a placut maxim, in special aluatul fraged, chiar ca da! Voi pastra reteta aluatului si pentru alta ocazie, adica pentru prajitura cu mere calite... yami!
Asadar,  
Pt.Aluat:                                                                     
250 gr. unt la temperatura camerei
1 ou intreg
2 linguri smantana
1 praf de copt stins cu 2 linguri de lapte( eu am sarit pasul acesta)
1/2 cana zahar ( brun, in cazul meu)
faina cat cuprinde

Pt crema:
1 kg dovleac ras
5 linguri de ulei
5 linguri de zahar( brun)
1 lingurita scortisoara (optional)
3 linguri de gris
faina cat cuprinde ( eu am sarit si peste treaba asta si n-a fost nicio nenorocire)

IMG_9891



IMG_8662
Incepem cu crema care trebuie facuta prima data, pentru a avea timp sa se raceasca.
1 kg. de dovleac ras se pune intr-o cratita la foc mic cu 5 linguri de ulei si se amesteca din cand in cand sa nu se arda. Trebuie calit astfel, pana se evapora zeama si se transforma intr-o pasta omogena. La final, se mai adauga 4-5 linguri de zahar (dupa gust si in functie de cat de dulce este dovleacul), 1 lingurita de scortisoara si trei linguri de gris.
IMG_8663


Eu am facut aluatul in Robochef
Pentru aluat se amesteca untul cu oul, smantana, praful de copt stins cu lapte si zaharul. Dupa aceea se adauga treptat faina, atat cat sa obtineti un aluat care se modeleaza usor si nu se lipeste.
Aluatul se imparte in doua bucati inegale. Cea mare se intinde de forma dreptunghiulara, si se pune in tava antiaderenta.( Eu am folosit tava de sticla, Jena) Aluatul avand unt in compozitie... nu mai trebuie unsa tava
Se aranjeaza marginea aluatului cu degetele pe marginea tavii si apoi se toarna crema de dovleac. Bucata mai mica se intinde de forma tavii si se ruleaza peste crema. Pentru a nu se umfla si a nu crapa la copt, prajitura se inteapa din loc in loc cu o furculita.
Se coace la foc mic, pana cand marginile se desprind de tava si prajitura devine aurie:
Se pudreaza cu zahar, dupa ce s-a racit.

Am mai adaugat in zaharul pudra (alb) putina scortisoara pt ca socrela a vrut cu multaaaa... desi pusesem si in crema... dar am zis sa nu sar calul  si sa  innegresc crema...

prajitura dovleac1
Foarte buna ! Multumim de reteta si... pupici Mayei de la Alexia.

13 comentarii:

bucatar maniac spunea...

Foarte fain a iesit!!! :))) Ma bucur ca v-a palcut! O pupam si noi pe Alexia! (Cristi)

Catalina spunea...

:)))

Cristi, o daaa... trebuie sa-ti dau un miel de Paste!

Apoi...nu stiu de unde am retinut eu ca te cheama Radu, scuzeee...

O duminica faina!

bucatar maniac spunea...

:))) Nu-i nici o problema! O duminica faina si voua!:)

Adelina spunea...

Clar o să leşin de poftă. :)) Mai ales că mor după ceva dulce acum şi n-am nimic în casă. Plăcinta cu dovleac e preferata mea şi toate vasele mele sunt împachetate..

Daniela spunea...

Arata super de bine!!!
O am si eu pe lista, de cand am vazut-o la Cristi.



Am vazut ca ai avut probleme cu spatiul, in celalat blog.
Este foarte simplu de rezolvat, fa un blog pentru a incarca numai fotografii, dupa aceea cand faci un articol pui doar adresa de la fotografie, si tii blogul numai pentru scris, asa nu mai consumi spatiu.
Pe curand.

Catalina spunea...

Adelina, lasa ca faci placinta in casa noua...te pup.

Catalina spunea...

Daniela, mersi mult...

Mersi si de sfatul cu blogul...insa la mine se incarca picasa si de-asta am probleme la spatiu, nu ma mai lasa...indiferent de blog.

Vad ca imi stocheaza pozele acolo si sterg mereu cate un exemplar...ca altfel raman repede fara loc. Te pup.

Daniela spunea...

Da Catalina, numai daca faci cu aceasi adresa de email, deci faci un alt blog ca si cum ai fi o alta persoana, si ai un nou spatiu in picasa, eu asa am rezolvat sa nu-mi mai consum spatiul, deci blogul il am numai pentru scris iar fotografiile, le stochez in alt blog, iar pe blog la mine incarc fotografiile numai cu o adresa URL, asa nu-mi consum spatiu.

Incearca vei vedea ca nu-ti mai consumi spatiu, este pacat sa stergi, mai ales dupa ce ii dedici atata timp la un blog.
Pe curand.

Catalina spunea...

Daniela, mersi mult de pont...nici n-am stiut...sa stii ca am sa incerc si te anunt...si ziceai ca poza o incarc prin URL? ADICA ma duc la inserat link?

Stiu, sunt cam bota la treburi d-astea...

Daniela spunea...

Da asa este, nici eu nu stiu prea multe dar am aflat de pe internet, am si eu blogul facut varza, dar pana nu invat mai multe nu vreau sa umblu mult la el.

Multumesc de interes, astept vesti de la tine.
Pe curand.

Daniela spunea...

Da incarci Url, nu imagine din calculator.
Daca vrei nu e nevoie sa le publici, eu aveam intentia sa-ti scriu dar nu am gasit nici-o adresa de email.

Catalina spunea...

Cand ai timp...scrie-mi pe
ducesa2009@gmail.com

Ca...tot n-am inteles cu "daca vrei nu e nevoie sa le publici"

Si multumesc inca o data pentru ajutor, chiar apreciez! Esti singura persoana care imi spune treaba asta, mai rar oameni cumsecade...specie pe cale de disparitie, cum zic eu.

artasisavoare spunea...

Daniela, si eu am ramas fara spatiu. Se aplica treaba cu blogul nou si pe wordpress? Imi trebuie alta adresa de e-mail pe un nou blog?