22 ianuarie 2011

Cartofi deliciosi

 

M-am reapucat de gatit  :) )  , daca se poate spune asa...Am facut niste cartofi... de-ti bati copiii cu sapca uda si cu flori de plastic !

Reteta am vazut-o mai demult pe Paprika Tv si cum laudele ei mi-au starnit curiozitatea...am fugit repede in laborator ca sa-i prepar.  I-am servit alaturi de o salata cu ton.

Parerea noastra: the best!

 

IMG_6471

1 kg de cartofi noi (micuti), unt 50 g, ulei masline 2-3 linguri, sare grunjoasa, rozmarin, 7-8 catei usturoi striviti cu lama cutitului si...pofta !

SALATA SI CARTOFI INTREGI

Cartofii se spala bine si se pun la fiert in apa rece. Cand sunt aproape fierti...se incearca cu furculita, daca intra cat de cat...se scot din apa si se zvanta intr-un prosop de hartie.

Se topeste untul, se adauga uleiul si apoi cartofii taiati in jumatati, dar nu pana la capat.

 

IMG_6460

Se intorc pe toate partile cu o paleta sau un cleste, nu altfel, ca sa ramana intregi...Se presara sare grunjoasa, rozmarin (eu am avut mai uscat) si usturoiul necuratat printre cartofi.

Se acopera cu un capac ca sa se abureasca si sa patrunda bine aromele in cartofi.

 

IMG_6466

 

Se ia capacul de pe tigaie cand acesta e plin de vapori si se mai lasa 2-3 minute pe foc mic pana se rumenesc usor si asta-i tot...mmm, nemaipomeniti,ti se topesc in gura !

 

IMG_6469

IMG_6453        IMG_6455

8 comentarii:

Alinutza spunea...

Ce pot sa zic? Arata de-mi curge apa-n gura :D

Daniela spunea...

Nu stiu cum e sa-ti bati copiii cu sapca uda si flori de plastic, dar la o portie de cartofi nu zic niciodata nu... Arata bine si te cred ca sint deliciosi. Pupici si-o duminica placuta !

Catalina spunea...

Alinutza, nu trebuie sa zici, ci sa faci repejor. Te pup.

Catalina spunea...

Daniela, e o vorba de prin Cluj...deh, sunt maritata cu un ardelean :) si asa se zice cand e ceva prea fain...intelegi tu.

Mersi la fel, pupici!

clara spunea...

oaaaa, cum arata! sa va fie de bine ! Alexia a mancat?

Catalina spunea...

Mersi, Clara...Da, a mancat si ea pentru ca ii plac cartofii, mai putin aia fierti.

Ia fa-le si tu la frumosii tai, hai!

Adelina spunea...

Fac şi eu reţeta asta. Încearcă să pui căpăţâna de usturoi întreagă, o tai numai puţin la vârf ca să poţi să scoţi căţeii de usturoi copţi. E atât de buuun! Eu am descoperit anul trecut usturoiul confiat (parcă aşa-i zice) şi de atunci tot fac cu legume la cuptor. Te pup!

Catalina spunea...

Adelina, eu am avut catei romanesti destul de mititei...n-am sanse cu o capatana intreaga, dar mersi oricum de sfat.