3 noiembrie 2010

Absenta motivata

 

“ La loc comanda!”  asa incep noua mea postare dupa mai bine de o luna de zile. Nu doar ca am fost intr-o mica vacanta ca sa mai iesim din peisaj sau sa mai uitam de stresul si agitatia zilnica de la serviciu, dar am avut de rezolvat si probleme personale destul de delicate.

Spuneam prin vara ca pentru noi avea sa urmeze o etapa mai linistita ("Un nou inceput") sau un nou capitol ce se deruleaza rapid in momentul de fata si bineinteles, total diferit. Degeaba iti faci planuri, daca e sa nu fie…nu e si gata ! Fortasem cumva lucrurile, dusesem din bagaje, bagasem in priza si cativa agenti imobiliari ca sa ne gaseasca o locuinta si sa corespunda conditiilor noastre, una din ele fiind ca imobilul sa fie situat in cartierul Manastur… plus cautat gradinita, scoala si multe altele.

Mi-am dat seama inca de la inceput ca nu ne asteapta Clujul. In primul rand nu reusisem cu inscrierea la gradinita ( era cam tarziu ce-i drept), apartamentele din oferta nu erau nici pe de parte ceea ce ne-am fi dorit, ba nu ne convenea etajul, ba zona, ba faptul ca nu era decat o singura baie… apoi s-a ivit un alt inconvenient, anume ca Alexia n-a acceptat nicicum sa plece inaintea noastra la Cluj. Ma gandeam ca nu merge nimic, ca tot legati de Campina suntem deocamdata si partea cea mai nasoala era ca nu stiam pana cand , iar un alt plan nu isi mai avea rostul. Incertitudinea asta ma nelinistea teribil.

Cand am renuntat la facut planuri si pus intrebari,atunci a venit si vestea cea mare care ne-a linistit de tot si care m-a facut sa inteleg de ce esuase proiectul “Un nou inceput”. Cum nimic pe lumea asta nu e intamplator sau cum nimic nu se petrece  la voia intamplarii, totul incepea sa se lege. Noua lucrare a lui BB & K  se muta in partea opusa a hartii, adica in Est in loc de Vest. Pricepusem, viitorul era altul si nu unde vroiam noi, ci inapoi acasa, la Bucuresti. Si la scurt timp dupa aflarea vestii primesc telefon ca trebuie s-o inscriu pe Alexia la scoala. Pare incredibil, dar domnii invatatori isi aleg de-acum elevii pentru anul viitor, la clasa intai. Asa ca, minunea mea era a 15-a pe lista invatatoarei Camelia E. Am respirat usurata pentru ca cel putin nu ma mai stresa intrebarea : oare voi stii pana in martie ( luna in care ar fi fost inscrierile pentru 2011-2012) unde vom pleca, ca nu stiu la ce scoala imi voi da copilul.

Urmatoarea miscare a fost sa redirectionez unele bagaje, dupa care sa ma pregatesc de renovari. Treaba asta am lasat-o spre final pentru ca nu mi s-a parut urgenta, iar pana in decembrie am suficient timp pentru ceea ce vreau sa fac, mai bine zis sa reinoiesc.

N-am scapat luna trecuta fara sa ma apuce raceala, fara sa stau iar pe la usa cabinetului medical pentru concediu sau fara sa recidiveze sangerarile nazale. De data asta la consultatie n-am mai fost sub tensiune, ba din contra, iar pulsul nu-l aveam “decat” 112. Am avut momente de sfarseala si zile cand nu puteam inghiti nimic, nu beam decat apa si mancam mere, eu care mancam un mar pe an… Nu ma gandeam decat la faptul ca am imbatranit ori ca viata e mai complicata decat credeam odata. Cautam un vinovat si acela nu era altul decat renumita firma multinationala la care lucram, evident, cu program de scalvi. De fapt asta se si urmareste, sa nu mai ai viata personala pentru ca nu iti mai ajunge timpul, sa devii robot pentru companie, sa nu ne ramana timp de gandire ca sa realizezi ce e bine sau rau ( se numeste indobitocire), sa te imbolnavesti mai repede ca sa le cumperi medicamentele otravite si sa dai in altele, apoi sa te ia Gaia ca sa nu mai apuci pensia…dar totusi sa cotizezi la stat ca boul ca avem datorii de platit impreuna cu stra-stranepotii nostri pentru ca ne-a pus Basescu cruce acum cateva zile. Si ma enervez din nou pentru ca exista atatia prosti in lumea asta, mai ales in tara asta, care te cred nebun si dus cu pluta pe conducta in momentul in care le explici de manipulare… si nu vreau sa judec pe nimeni pentru ca nu am niciun drept, insa ma intreb ce oare mai asteapta sau de ce sunt atat de adormiti, chiar nu realizeaza ca suntem pierduti? Am un exemplu clar la nici un metru de biroul meu, pe colega mea care nu are “decat” 55 de ani si e domnisoara culta, umblata, capabila, ambitioasa, cunoaste cateva limbi straine si se crede superioara tuturor. Dar te trimite urgent la psihiatru daca incerci o astfel de conversatie in prezenta ei. Repet, este doar un exemplu pe care il suport saptamanal…si care este convins ca salamul uscat, gen…Sibiu e plin de proteine si vitamine. Stiu, sunt rauca…dar acum cateva minute a scos sulul pe birou ca sa isi hraneasca inteligenta.

 

 

Am plecat la Budapesta pentru relaxare, plimbari de seara si ceva cumparaturi. Consideram  orasul perfect pentru ceea ce ne doream, dar si distanta mica era un atu pentru ca o parcurgeam in doar 50 minute cu avionul. Sunt convinsa ca multi sunt de aceeasi parere cu mine, anume ca Budapesta este un oras frumos ziua si superb noaptea. Ne-a facut bine iesirea asta, chiar daca n-a durat decat 4 zile pline…Totul a fost la superlativ.

La intoarcere, ca de obicei, ne astepta multa treaba acasa si la serviciu, stres, drumuri intre Campina si Bucuresti si din nou probleme in BB & K cu acelasi stres si dureri de cap. Deja simt ca nu mai rezist, iar de cand am trecut pe ora de iarna…plec pe intuneric si ma intorc tot pe intuneric. Dimineata arat ca un zombi si statul la birou, cu ochii in calculator atatea ore, mi-a pus capac. Cat de enervant si obositor imi este Bucurestiul, insa spun de data asta: vreau acasa !

 

 

PS : Astept cu nerabdare vacanta de iarna (17 decembrie’10 – 3 ianuarie’11)

6 comentarii:

karla spunea...

Bine ai revenit!

L spunea...

no mai, n-am stiut ca ai fost bolnava. sper numai ca esti mai bine acum. papa

clara spunea...

m-am gandit la tine deseori si mi spuneam ca te muti... acum citesc altceva, din aceste randuri simt si iti doresc muuuulta liniste sufleteasca. nu te mai gandi la Mai- Marii nostrii sunt niste nenorociti (ei nu se gandesc la noi) in schimb colega ta de birou mi-o inchipui, o vad una slaba inalta si tunsa drept si cu fite si tot ce spune ea e lege. m-ai amuzat!

Catalina spunea...

Karla, multumesc.Bine te-am regasit!

Catalina spunea...

L,

N-aveai de unde sa stii ca nici nu ti-am mai scris ca sa-ti povestesc noutatile.

Acum sunt mai bine fizic...
Culmea, astazi am avut la firma control medical si mi s-a spus ca vad si aud foarte bine, tensiunea o aveam 10 cu 8, iar pulsul 100.

Cica am o usoara tahicardie...in rest par ok.

O sa-ti scriu weekend-ul asta, pupici.

Catalina spunea...

Clara, ce draguta esti...mersi.

Cat despre domnisoara, ioi...cum de ai ghicit? are 190 cm si parul exact cum ai zis. Hai ca si tu m-ai amuzat, te pup.

Chestia cu mutatul...ai intuit bine si asta, insa ma mut acasa. hai ca suna ciudat sa ma mut acasa, dar asa este. Chiar maine mai fac un drum cu bagaje, iar marti imi vine omu' sa varuiasca.Am treaba multa, dupa cum spuneam. Noroc ca n-o sa stau eu acolo sa curat, ci seful meu ca mai are concediu...eu l-am terminat. A, seful era Bogdan, ca sa stii ! :))