3 august 2010

Inghetata de afine

IMG_7111

Am zis gata cu inghetata de pe piata romaneasca !

Dupa ce am urmarit o emisiune in care se spunea adevarul despre ingredientele ce le contine aceasta…adica nimic comestibil, totul fiind artificial de la pudra de lapte praf ( care se gaseste doar in anumite tipuri), de la siropul de glucoza si pana la grasimi vegetale hidrogenate, de la aroma de capsune sau cine stie ce arome si pana la E-urile care o fac cremoasa…ajunge biata inghetata, vorba domnului care a iesit sa strige in gura mare ce mananca copiii si nu numai ei, ajunge sa fie o adevarata crema de barbierit sau deodorant. Dar e ”inghetata !”
Cum am pofta de inghetata de cele mai multe ori si asta dupa ce ajung acasa de la serviciu, cand toata caldura s-a instalat in sufletul meu…ma apuc eu frumos sa-mi prepar inghetata din ce fructe am chef. Ultimele fructe pe care le aveam in frigider erau vreo doua kg de afine…se pregateau sa intre la congelare pentru iarna, insa am zis ca macar dintr-un pahar de fructe sa scot ceva bun si cremos, care sa aiba aroma si culoare naturala. Si ce minune am facut…am chemat-o si pe Dana sa guste bunatatea, ca pe ea incerc intotdeauna retetele  :))     Rezultatul: “delicioasa, Cata, buna tare!”

paula3

Am pus in robot un pahar mare de iaurt ( am vrut ceva dietetic), un pahar de afine si 2 linguri fructoza. Am picurat si putina esenta de vanilie si da-i drumul la invartit pana s-a facut minunea asta colorata si bunaaa, bunaaa tare…Mi-a fost frica ca nu mai am ce ingheta, gustam, gustam…si nu ma mai opream.

IMG_7043

Am pus compozitia intr-un recipient de plastic si fuga la congelator. Dupa doua ore am scos inghetata s-o mai amestec cu blenderul vertical, de teama sa nu faca ace. Dupa alte doua ore am luat-o din nou la batut tot cu blenderul si apoi am lasat-o toata noaptea la congelator.

IMG_7050 IMG_7053

IMG_7056 IMG_7116

Mmm…asta da inghetata !

IMG_7114

6 comentarii:

Antiignorantu spunea...

sa dati pe mesenger de stire ....

Catalina spunea...

Ca am facut inghetata???

No bine, glumeam doar!Stiu la ce te referi...dar cred ca deja stie multa lume.

Adelina spunea...

Păi ştie lumea, dar ignoră.. Nici noi nu mai mâncăm îngheţată din comerţ de anul trecut. Însă în Italia am mâncat, dar nici nu se compară cu asta din România din supermarket. Ca ex. un anumit tip de îngheţată, bacio parcă, avea mai multe alune de pădure decât îngheţată. :))) La noi le cauţi cu lumânarea. :)))

Nu suntem mari amatori de îngheţată, dar când ne e poftă mai fac şi eu. Tot aşa din iaurt cu fructe şi miere sau iaurt cu dulceaţă.

Catalina spunea...

Ai dreptate cu inghetata din Italia, e nemaipomenita!

clara spunea...

o sa o fac si eu cu iaurt din soia, afinele sunt foarte bune mai ales la copii pt imunitate , m-am gandit sa le dau afine in luna august pt imunitate in combinatie cu catina!

Catalina spunea...

Te-ai gandit bine, asa sa faci !